پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 336726
۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
حجت الاسلام حسین ملک مکان - فارس

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: طلاب باید با مطالعه، تحقيق و پژوهش زندگي امام رضا(ع) را بررسي كرده و با يادگرفتن مطالب، ابتدا خود عامل آن بوده و پس از آن بايد در جامعه نشر دهند.

حجت‌الاسلام حسین ملک مکان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: براي اينكه گمراه نشويم بايد به دو الگويي كه نبي مكرم اسلام فرمودند كه همان قرآن و عترت است، رجوع كرد .

وی گفت: گفتار و جملات اين امام رئوف كه امروزه به صورت احاديث و روايات در دسترس شیعیان و مسلمانان همان سبك زندگي اسلامي است که با عمل كردن به آن مي‌توان به سبك زندگي اسلامي رسید. 

حجت الاسلام ملك مكان با اشاره به نقش طلاب در بیان سبک زندگی رضوی افزود: نقش طلاب و روحانيون در اين عرصه بسیار سنگین است چراكه آنان مبلغان دین هستند و بايد آداب و احكام اسلامي را از ائمه اطهار گرفته و در اختيار عموم قرار دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس خاطرنشان کرد: طلاب باید با مطالعه، تحقيق و پژوهش زندگي امام رضا(ع) را بررسي كرده و با يادگرفتن مطالب، ابتدا خود عامل آن بوده و پس از آن بايد در جامعه نشر دهند.

وی گفت: اگر سبك زندگي رضوي در زندگي مردم پیاده شود به نتيجه‌اي می‌رسیم كه آمادگي كامل براي ظهور پيدا خواهيم كرد و قطعا به ظهور حضرت حجت(عج) نزديك می‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمين ملك مكان با اشاره به یکی بودن سبک رضوی و مهدوی تصریح كرد: مهدويت همان چيزي هست كه امام رضا(ع) خواسته اند و البته نبایدو فراموش نكنيم كه با داشتن سبك رندگي رضوی مي‌توان به مهدويت دست پيدا كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha