پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یزدی

رئیس جامعه مدرسین حوزه تربیت طلاب فاضل و آگاه به مسائل روز را از رسالت های اصلی حوزه خواند و گفت: درس و بحث‌های حوزه نباید به سمت جدایی دین از سیاست حرکت ‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله یزدی، در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب با مسائل روز، گفت: درس و بحث‌های حوزه نباید به سمت جدایی دین از سیاست حرکت ‌کند، چرا که یک طلبه باید هم خوب درس بخواند و هم از مسایل فرهنگی و سیاسی کشور مطلع باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه با بیان این که ارزش معنوی طلبه بسیار بالا است، تصریح کرد: صرف ملا بودن کافی نیست و سیاسی بودن هم بدون علم درست نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه کافی به مسایل اخلاقی، افزود: اساتید باید بصورت غیرمستقیم و با اعمال و رفتار خود، مباحث اخلاقی را به طلاب بیاموزند،

آیت الله یزدی، توجه به مسایل خانوادگی طلاب را ضروری خواند و تصریح کرد: مسایل خانوادگی نیز باید در قالب مباحث اخلاقی گنجانده شود و با استفاده از اساتید توانمند، جلساتی برای خانواده‌های طلاب برگزار شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه، تربیت طلاب فاضل و آگاه به مسایل را از وظایف حوزه برشمرد و  تاکید کرد: کادرسازی برای بخش های مختلف نظام ازجمله شورای نگهبان، قوه قضائیه و ... از رسالت های مهم حوزه استو حوزه باید به این مسئله توجه جدی داشته باشد.

مجمع نمایندگان؛ یاور مسئولین حوزه و نظام

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجمع و ارتباط آن با جامعه مدرسین، گفت: مجمع نمایندگان می‌تواند واسطه‌ای بین طلاب به عنوان بدنه حوزه و جامعه مدرسین باشد.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در واقع مُعین و یاور جامعه مدرسین، مراجع عظام تقلید و مسئولین حوزه و نظام است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه همچنین، اقدامات جامعه مدرسین در تشکیل مجمع اساتید، انتخاب اعضای جدید و برگزاری جلسات با علمای بلاد را در پیشرفت حوزه بسیار موثر خواند.

نمایندگان طلاب؛ دیده بانان جامعه مدرسین

در این دیدار همچنین حجج اسلام و المسلمین رضوی مهر، تکیه‌ای، همتیان و حسینی‌کیا از اعضای هیئت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، در سخنانی با تقدیر از از حمایت های جامعه مدرسین به ویژه آیت‌الله یزدی از مجمع، تاکید کردند: از آنجا که نمایندگان طلاب دیده بانان جامعه مدرسین هستند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری تبیین مسائل از وظایف مهم این نهاد می باشد، ما تمام تلاش خود را در راستای اجرای فرمایش معظم له و نیز ارتباط با بدنه حوزه را بکار خواهیم گرفت و با کمک جامعه مدرسین مشکلات طلاب را برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha