جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن مرادی امام جمعه موقت فارس

امام جمعه موقت شیراز گفت: فرهنگ مهدوی امتداد فرهنگ رضوی است و اگر فرهنگ و سبک زندگی رضوی در جامعه گسترش یابد، زمینه‌های ظهور نیز فراهم شده است.

حجت الاسلام حسن مرادي در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شيراز اظهارداشت: امروز باید سيره امام رضا (ع) از جمله بعد علمي امام رضا (ع)، منطق و استدلال امام رضا (ع)، برخورد امام با يهوديان ومسيحيان واقليت‌هاي مذهبي و توجه امام به نماز اول وقت باید بررسی شود.

 وي گفت: در طول تاریخ اسلام سه هجرت بزرگ و تاثیرگذار اتفاق افتاده است که یکی از آنها هجرت امام رضا(ع) از مدینه به توس بود و آن دوی دیگر هجرت پیامبر(ص) به مدینه و حرکت امام حسین(ع) از مکه به کربلا بوده است.

امام جمعه موقت شيراز افزود: حضور امام رضا(ع) در ایران سبب آشنایی بیشتر مردم ایران با اهل بیت (ع) شد و آنچه اکنون سبک زندگی رضوی نامیده می‌شود همان منش و رفتار امام رضا(ع) در مدت زمان حضورش در ایران است. 

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به نقش روحانیت در ترویج سبک زندگی رضوی خاطرنشان کرد: روحانيون بايد مسئله زهد امام رضا (ع) و احيا كردن ولايت توسط امام را برای مردم تبیین کنند و مروج سبک زندگی رضوی در جامعه باشند.

وی با اشاره به یکی بودن ماموریت اهل بیت(ع) تصریح کرد: فرهنگ مهدوی امتداد فرهنگ رضوی است و اگر فرهنگ و سبک زندگی رضوی در جامعه گسترش یابد، زمینه‌های ظهور نیز فراهم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha