جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
89

مراسم جشن عید رضوی، در ایام خجسته میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)در مرکز اسلامی هامبورگ برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیر آکادمی اسلامی آلمان در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت رضا (ع)، القابی را که برای ائمه اطهار(ع) بیان شده است را نشانه جایگاه والا و ابعاد گوناکون شخصیت آن بزرگواران دانسته و افزود: بنا به آنچه در روایات آمده است به طور حتم جایگاه و رتبه علمی و معنوی ائمه اطهار (ع) و از جمله امام رضا(ع) از بسیاری از انبیاء الهی بالاتر بوده است

حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان داشت: نام مبارک امام رضا(ع)، علی و کنیه ایشان اباالحسن ثانی است. همچنین القاب زیادی از جمله رضا، صابر، رئوف و کریم برای آن حضرت نقل شده است که قطعا بی دلیل نبوده است.

مدیر آکادمی اسلامی آلمان گفت: همچنان که امروزه بی دلیل به کسی لقب دکتر یا مهندس نمی دهند، در آن ایام هم بخاطر ظهور و بروز بسیار زیاد برخی از خصلت ها و خصوصیت ها، القاب مختلفی به افراد داده می شد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی اظهارداشت: امام رضا(ع) مانند اجداد بزرگوارشان اهمیت زیادی به تلاوت و انس با قرآن کریم می دادند. چنانکه از ایشان نقل شده است که فرمودند: من هر ده روز یک بار قرآن ختم می کنم و اگر بخواهم هر روز هم می توانم. سؤال شد پس چرا هر روز یک قرآن ختم نمی کنید؟ حضرت فرموند: چون می خواهم با دقت و تأمل بخوانم. امام صادق (ع) نیز فرمودند: از ما نیست کسی که در روز 50 آیه قرآن تلاوت نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم آشنایی و شناخت هرچه بیشتر سیره ائمه معصومین(ع) برای الگوبرداری از زندگی آن بزرگوران افزود: ما باید بکوشیم سبک و سیره زندگی ائمه (ع) را یاد بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی یادآورشد: یکی دیگر از القاب امام رضا(ع) وفّی ، یعنی بسیار باوفا است. اگر با کسی عهد و پیمانی می بست به آن پایبند بود و وفای به عهد می نمود. همچنین آن حضرت خوش خلق و میهمان نواز بود.

وی افزود: در روایتی آمده است که مهمانی آمد نزد امام رضا(ع) و می خواست نور چراغ را تنظیم کند، امام رضا(ع) خیلی آرام دست او را پائین آورده و فرمودند: شما مهمان هستید و نباید کار کنید. البته مهمان امام رضا(ع) شدن هم نیاز به مشهد رفتن ندارد. به طور قطع امروز همه شما مومنین هم که در این جشن میلاد شرکت کرده اید، مهمان آن امام همام هستید.

مدیر آکادمی اسلامی آلمان ادامه داد: از سوی دیگر امام رضا(ع) به همه مهمانانش توجّه و عنایت دارد. خیلی ها مسلمان و غیرمسلمان با توسل به آن حضرت از بیمارهای صعب العلاج شفا یافته اند، که البته شفای بیماران از کارهای بسیار معمولی و آسان آن بزرگواران است. لذا به برخی که ظرفیت لازم را دارند، علم می دهد، به برخی راه را نشان می دهد و برای برخی نیز علاوه بر راهنمایی دستگیری نیز دارد یعنی برخی را به مقصد می رسانند..

خاطرنشان می شود، در پایان این مراسم همزمان با پخش کلیپ صوتی زیبایی در رابطه با امام رضا (ع) شرکت کنندگان در فضایی آکنده از صفا و معنویت با تبرک جستن از بیرق سبز گنبد ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که توسط یکی از خادمین آن بارگاه شریف به مرکز آورده شده بود، مراتب ارادت خود را به آن امام همام ابراز داشتند..

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha