چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خبر گزاری حوزه

دولت باید نظرات دینی را از مراکز دینی و مرجعیت بگیرد و اگر نقدی برعملکرد دولتمردان وجود دارد، باید اصلاح گرایانه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام داود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات خطاب به وی گفتند: شما در واقع نماینده روحانیت در وزارت کشور هستید و امیدوارم رابطه سازنده‌ای با مراجع تقلید و علما داشته باشید که برای عالم اسلام و مملکت مفید واقع شود.

معظم له تصریح کردند: انتخاب نماینده برای تعامل با مراجع و علما روش خوبی است و امیدوارم همه وزارتخانه‌ها چنین روشی را به کار ببرند.

ایشان، تبادلاتی که بین روحانیت و مسئولان انجام می‌شود را برای نظام اسلامی مفید دانست و تاکید کردند: ممکن است مراجع و علما نظراتی در مورد اداره کشور داشته باشند که از طریق نمایندگان آنها می‌توانند مطالب خود را منتقل کنند. البته وزیر کشور و سایر مسئولان تنها نباید به انتخاب مشاور و شنیدن نقطه نظرات مراجع و علما بسنده کنند، بلکه باید هر از گاهی به دیدار مراجع و علما بروند.

معظم له تصریح کردند: علت این که دیدار با مراجع عظام و علما برای مسئولان به ویژه وزیر کشور موضوعیت دارد این است که ما به وسیله آنها می‌توانیم بیشتر به مردم خدمت کنیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، مسئولیت مشاور وزیر کشور را مهم خواند و افزودند: حاکمیت وزارت کشور در سراسر کشور ایجاب می‌کند که این حاکمیت در لباس دین و تقوا دیده شود.

معظم له تاکید کردند: ما نمی‌خواهیم حاکمیت مشاورت وزارتخانه‌ها امری تشریفاتی باشد، بنابراین انتظار داریم از ظرفیت مشاوره دینی استفاده بیشتری شود.

ایشان با بیان این که وزیر کشور باید از خداوند استمداد کند که خدای نکرده در این کشور حرکتی انجام نشود که مورد رضایت خداوند نباشد، ابراز داشتند: دولت باید نظرات دینی را از مراکز دینی و مرجعیت بگیرد و اگر نقدی برعملکرد دولتمردان وجود دارد، باید اصلاح گرایانه باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، تقویت خوبی‌ها و تلاش برای از بین بردن بدی‌ها را رویکرد مهم نقد سازنده دانست و خاطرنشان کردند: نقد برنامه‌ها باید برای خدمات رسانی به مردم مفید باشد.

*تلاش برای رفع دغدغه های مراجع و علما

در ابتدای این دیدار، مشاور وزیر کشور با ارائه گزارشی، گفت: وزارت کشور یک نهاد حاکمیتی است که به دلیل وابستگی همه استانداران به این وزارتخانه از جایگاه و نقش مهمی در کشور برخوردار است.

حجت الاسلام نمازی تصریح کرد: در تلاشیم جایگاه مشاور وزیر را از حالت تشریفاتی خارج و ارتباط دو سویه بین وزارت کشور و روحانیت ایجاد کنیم تا ضمن انتقال دغدغه‌ها و نظرات مراجع عظام و روحانیت به دولتمردان، تلاش مسئولان برای رفع مشکلات را به اطلاع بزرگان حوزه برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه‌های مراجع و علما نسبت به فعالیت‌های وزارت کشور و نهادهای وابسته به این وزارتخانه تا حدود زیادی برطرف شده است.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: تعدادی از استانداران کشور هنوز مشاور امور روحانیت خود را انتخاب نکرده‌اند که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد این اقدام انجام شود.

حجت الاسلام نمازی، تدوین چارت تشکیلاتی و شرح وظایف مشاور امور روحانیت استانداران را از فعالیت‌های دفتر مشاور وزیر کشور ذکر کرد و افزود: تدوین شرح وظایف، کار لازمی بود که تاکنون انجام نشده است.

وی در پایان رهنمودهای مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه را چراغ راه فعالیت‌های خود ذکر کرد و گفت: امیدواریم با تلاش‌هایی که می‌شود تمامی دغدغه‌های بزرگان حوزه رفع شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha