پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله مقتدایی

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه و ظرفیت های مجمع نمانیدگان طلاب و فضلای حوزه، گفت: این مجمع حلقه ارتباطی مسئولان با بدنه حوزه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مقتدایی، در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه این مجمع، گفت: مجمع نمایندگان می‌تواند بازوی شورای عالی حوزه باشد و به رشد حوزه کمک کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: این شورا برای تصمیمات کلان نیاز به ارتباط با بدنه حوزه دارد و مجمع نمایندگان می‌تواند در این زمینه شورای عالی را یاری دهند.

وی به ضرورت پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام، مسئله هجرت روحانیون است، نمایندگان طلاب می بایست با شناسایی فضلای توانمند، آنان را به هجرت به استان خود ترغیب نمایند، البته تا حدودی این امر در بعضی از استان‌ها صورت پذیرفته، ولی تحقق این امر همت همگانی را می‌طلبد.

آیت الله مقتدایی همچنین با اشاره به ضرورت توجه جدی طلاب به مباحث اخلاقی و رشد علمی، خاطرنشان کرد: نمایندگان طلاب می توانند با ریشه یابی برخی مشکلات چون افت تحصیلی و گزارش آن به شورای عالی حوزه، این شورا را در تصمیم گیری برای رفع مشکلات کمک کنند.

*تقدیر از اقدامات آیت الله مقتدایی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های مجمع و ابراز خرسندی از انتخاب آیت‌الله مقتدایی به عنوان دبیر شورای عالی حوزه، گفت: ارتقاء جایگاه تشکیلاتی حوزه، تاسیس معاونت بین‌الملل حوزه و همچنین سامان‌دهی وضعیت شهریه طلاب و تشکیل شوراهای استانی از اقدامات حضرت عالی در دوران مدیریت حوزه بوده است که جای تقدیر دارد.

وی به ظرفیت های مجمع نمایندگان و کمیسیون‌های آن اشاره کرد و ابراز داشت: این مجمع ظرفیت بسیارخوبی دارد، چرا که اغلب نمایندگان آن از اساتید سطح عالی حوزه و با سوابق درخشان اجرایی و اهل فکر و نظر می‌باشند که می‌توانند نقش پررنگی در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند.

*مجمع نمایندگان؛ یاور شورای عالی

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، مجمع را یاور و معین شورای عالی و مدیریت حوزه خواند و ابراز داشت: اگر شورای عالی ایده‌ها و طرح‌های مورد نیاز را به مجمع اعلام کند به تناسب موضوعات، در کمیسیون‌های مربوط مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و سپس در قالب طرح پیشنهادی به شورا ارائه می گردد تا پس از تصویب به اجراء در آید. البته این فعالیت‌ها نیاز به امکانات، بودجه لازم و پشتیبانی دارد.

*ضرورت استفاده از ظرفیت های مجمع

در این دیدار همچنین حجج اسلام والمسلمین رضوی، تکیه‌ای، همتیان و حسینی‌کیا، اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نیز در سخنانی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای علمی و اجرایی مجمع، گفتند: از آنجایی که بسیاری از نمایندگان طلاب از اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگر، مولف و ... هستند باید از این فرصت با همکاری جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه، نهایت بهره‌برداری را به عمل آورد تا مشاوران امین شورای عالی حوزه، دغدغه بزرگان را به بدنه حوزه و نیز مشکلات بدنه حوزه را به بزرگان انتقال دهند.

اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان پیشنهاد دادند که از هر استان یک نفر رابط برای بررسی و انتقال مشکلات انتخاب شود تا هم شان مشورتی مجمع و هم ارتباط آن با بدنه حوزه تقویت گردد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha