چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
واحدی- حقانی

طلاب باید شعار "ما می توانیم"را با جدیت در تحصیل، نظم و تقوا، در فضای حوزه محقق کنند تا بتوانند تاثیر لازم را در جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی،در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه حقانی قم، طلاب را سربازان امام عصر(عج) خواند و گفت: طلاب باید با جدیت در تحصیل و استفاده از فرصت ها و لحظات عمر خود، به وظیفه سربازی امام زمان(عج) به خوبی عمل کنند.

مدیر مدرسه علمیه حقانی، توجه به تقوا و نظم را از اصول مهم طلبگی ذکر کرد و ادامه داد: اگر در عرصه تحصیل علم و ترویج معارف اهل بیت(س)، برنامه ریزی و نظم نداشته باشیم، عمر خود را تلف کرده و راه به جایی نخواهیم برد.

وی با تاکید بر این که باید رعایت نظم به یک فرهنگ در بین طلاب تبدیل شود، تصریح کرد: طلاب باید رفتار، برنامه ها و ... را بر اساس نظم و برنامه ریزی خاصی تنظیم کنند تا بتوانند سرباز لایقی برای امام عصر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با تاکید بر لزوم الگوگیری از بزرگان، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) روح "ما می توانیم" را به کالبد ملت ایران تزریق کرد و شرق و غرب را به لرزه در آورد و پس از ارتحال امام(ره) نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب نقشه راه ملت است.

مدیر مدرسه علمیه حقانی تصریح کرد: طلاب می توانند شعار "ما می توانیم"را با جدیت در تحصیل، نظم و تقوا را در فضای حوزه محقق کنند تا بتوانند تاثیر لازم را در جامعه داشته باشند.

وی، نظم و تقوا را لازمه سبک زندگی مومنانه دانسته و تاکید کرد: سبک زندگی طالب علم باید با نظم عجین باشد و از لحظه لحظه عمر به خوبی استفاده کند. در این صورت موفق خواهد شد. چرا که یکی از اصولی که بزرگان ما را به قله علم و فقاهت رساند، نظم در امور بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی همچنین مباحثه را از ضرورت های طلبگی خواند و تاکید کرد: نظم، مدوامت و مطالعه عمیق در انجام مباحثه آثار و برکات فراوانی به همراه دارد، بنابراین طلاب باید بصورت منظم به مباحثه بپردازند و بنیه علمی خود را تقویت کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha