چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دفتر قرآن و عترت تهذیب

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب سراسر کشور، در 25 مهرماه خبر داد.

حجت الاسلام علی مقنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب اشاره کرد و گفت: این آزمون پیرو مصوبه 81 شورای عالی حوزه های علمیه، در سه مقطع ثلث، نصف و کل به منظور اجر نهادن به تلاش های حافظان قرآن و نهج البلاغه و تشویق مادی و معنوی آنان از سوی دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار می گردد.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه همچنین، ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن و نهج البلاغه، تجلیل از حافظان و ترغیب طلاب به حفظ، را از اهداف برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه اعلام کرد.

وی با اشاره به مزایای شرکت طلاب در این آزمون، ابراز داشت: ارتقای شهریه مقام معظم رهبری و آیات عظام، بهره مندی از تسهیلات نهادهای حوزوی، آموزشی و ...... از مزایای این آزمون است.

حجت الاسلام مقنی با اشاره به این که شرط حضور در آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه، داشتن پرونده در مرکز مدیریت حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: طلاب واجد شرایط سراسر کشور می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

*زمان برگزاری

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه زمان برگزاری آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه را 25 مهرماه اعلام کرد و گفت: این آزمون ساعت 9 صبح بصورت همزمان در سراسر کشور، در مدیریت های استانی حوزه برگزار خواهد شد. در قم نیز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می گردد.

*دهم مهرماه؛ آخرین مهلت ثبت نام

وی با اشاره به این که طلاب تا تاریخ 10 مهرماه می توانند برای شرکت در این آزمون اقدام به ثبت نام نمایند، یادآور شد: ثبت نام ها از طریق مدیریت های استانی انجام می پذیرد و طلاب حوزه علمیه قم نیز می توانند با مراجعه به سامانه "نجاح" ثبت نام کنند.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: طلابی که در این آزمون بتوانند 70 درصد از امتیاز را به دست آورند، تا یکسال می توانند از مزایای ذکر شده، بهره مند گردند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha