پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
444

واحد فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، در پی تعرضات اخیر به ناهیان از منکر در اهواز و اصفهان، بیانیه‌ ای را صادرکرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، در بخشی از این بیانیه آمده است:

خداوند امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات دین مبین اسلام قرار داده و تدوام و حفظ جامعه را در گرو عمل به این فریضه دانسته است و هشدار داده است ملتها را به پیامد ترک این واجب الهی که همانا فروپاشی جوامع باشد.

دانشگاهیان کشور یادآور شده‌اند: لزوم و ضرورت عمل به این فریضه الهی بر ملت و قانون گذار و مجریان و مسئولین کشور پوشیده نیست و در اصل هشتم قانون اساسی به صراحت بدان اشاره شده است که: «در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ از منکر وظیفه‏ ای‏ است‏ همگانی‏ و متقابل‏ بر عهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏. شرایط و حدود و کیفیت‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.

در این بیانیه تصریح شده است آنچه در این میان سبب نگرانی است عدم همراهی عملی برخی مسئولین با ملت در عمل به این فریضه الهی و اجرای قانون است و شاهد ما بر این مدعا تکرار دوباره اتفاقی است که پیشتر شاهد آن بودیم؛ ضرب و شتم آمر به معروف این بار در اصفهان و اهواز؛ اتفافی که زخم کهنگی ناپذیر شهادت علی خلیلی را تازه تر می کند و بیم آن می رود که اهمال در این زمینه سبب جری تر شدن هنجار شکنان شود.

*شاهد سکوت نخواهم بود

در ادامه این بیانیه آمده است، آنچه ما نمی خواهیم شاهدش باشیم سکوت و اهمال در مجازات ضاربین و کوتاهی در پیگیری و عمل به قانون اساسی از سوی مسئولین است. کما اینکه رئیس جمهور نیزتاکید داشتند «اجرای این وظیفه از آن کارهای مهمی است که برای خیلی ها خوشایند نیست و ممکن است ناراحت و عصبانی شوند اما قانون اساسی کشور باید اجرا شود و هر کسی در این کشور با هر مسوولیتی باید بداند این دولت به حول و قوه الهی در ادامه راه، برای اجرای قانون اساسی مصمم خواهد بود.»

اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان با انتقاد از روزنامه‌های زنجیره ای در حمله‌ به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده است: جریان دانشجویی با دفاع تمام قد از مسئولین می خواهد همه تمهدیدات فرهنگی، اجتماعی و انتظامی را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر به کار گیرند و از آقای رئیس جمهورمی خواهیم به این سخن جامعه عمل بپوشاند و مقتدرانه در راه اجرای قانون و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گام بردارد.

313/34

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha