پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 337141
۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
اعزام

مسئول روحانیون طرح هجرت فارس گفت: در سال گذشته 30 مبلغ به مدارس استان اعزام شده که امسال با افزایش 40 درصدی این تعداد به بیش از چهل روحانی افزایش یافته است.

حجت الاسلام علی مطهری‌زاده  در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز با اشاره به فعالیت  تبلیغی روحانیون در این استان  اظهار کرد: در سال گذشته 30 مبلغ به مدارس استان اعزام شدند که اکنون با افزایش چهل درصدی این طرح بیش از چهل روحانی به مدارس اعزام می‌شوند.

وی گفت: عمده اعزام روحانیون در مدارس مرکز استان در مدارس امین و در شهرستانها نیز اعزام به مدارس شبانه‌روزی بوده است.

حجت الاسلام مطهری زاده با بیان این نکته که برخی از مردم از شاخصه‌های اساسی دین آگاهی نداشته  و دینشان را از پدر به ارث بردهاند، گفت: هدف از اعزام مبلغ به مدارس آگاهی بخشی به دانش آموزان و انتقال شناختی حقیقی به آنان است.

مسئول روحانیون طرح هجرت فارس در توضیح فعالیت‌های مبلغین در مدارس گفت: سخنرانی در صفوف صبحگاهی، دادن مشاوره به دانش آموزان، حضور در میان آنان در ساعت تفریح، برگزاری کلاس‌های معارف اسلامی و آموزش کودکان دبستانی در قالب عروسک گردانی و طنز از عمده فعالیت‌های روحانیون اعزامی به مدارس است.

وی با ابراز نارضایتی از میزان همکاری آموزش و پرورش در سال اخیر، ادامه داد: آموزش و پرورش با گسترش مدارس امین در سطح شهر همکاری کامل نداشته و درحال حاضر این طرح با مشکل مواجه شده است.

حجت الاسلام مطهری زاده، کمبود کلاس و نگرانی از ضربه خوردن به برنامه‌های آموزشی، را از جمله بهانه های آموزش و پرورش برای همکاری نکردن در این برنامه ها است.

وی افزود: در مواردی که با همکاری مناسب مدارس و آموزش و پرورش روبه‌رو بوده‌ایم، طرح اعزام مبلغ و فعالیت‌های روحانیون با موفقیت هشتاد تا نود درصدی همراه بوده و مخاطبان نیز رضایت بسیاری از این طرح داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha