سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نعیم قاسم

فلسطین مساله اصلی است و داعش یک مشکل موقت است گرچه نباید خطر آن را ناچیز انگاشت اما ما نباید از جنایت ها و اقدامات آنها وحشت زده باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان از گروهی از سران ائتلاف نیروهای فلسطینی در لبنان استقبال کرد. در این دیدار حسن حب الله مسؤول پرونده فلسطین در حزب الله، سازمان الصاعقة، جنبش حماس، جهاد اسلامی، الجبهة الشعبیة و جنبش فتح حضور داشتند و درباره آخرین تحولات محلی و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طرفین در این دیدار ضمن تجلیل از پیروزی مقاومت فلسطین در نوار غزه، بر اهمیت تحقق منافع مردم فلسطین و تقویت وحدت و ضرورت حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در لبنان و احترام به حقوق مدنی و انسانی آنها و رسیدگی به مشکلات اجتماعی آنها تاکید کردند. طرفین همچنین بر ضرورت حمایت از وحدت و امنیت و استقرار لبنان و محومت تمامی اشکال فتنه مذهبی تاکید کردند.

شیخ قاسم در این دیدار گفت: اقدام گروه های فلسطینی در توافق بر یک نیروی امنیتی مشترک در اردوگاه عین الحلوة، اقدامی به جا و شایسته بود که باعث شد کسانی که می خواهند اردوگاه را به بحران داخلی لبنان بکشانند شکست بخورند. ما باید همواره هوشیار باشیم و نگذاریم برخی فرصت طلبان و مزدوران این اردوگاه را از مساله فلسطین منحرف کنند و از ماموریت خود در حمایت از پناهنگان فلسطینی دور سازند. حزب الله نیز با تمام گروه های فلسطینی همکاری خواهد کرد تا این اردوگاه ها به ویژه اردوگاه عین الحلوة به دور از تنش های سیاسی لبنان و توطئه های منطقه ای باقی بمانند.

منتظر راهنمایی آمریکا نباشیم

شیخ قاسم افزود: فلسطین مساله اصلی است و داعش یک مشکل موقت است گرچه نباید خطر آن را ناچیز انگاشت اما ما نباید از جنایت ها و اقدامات آنها وحشت زده باشیم. ما ملت های منطقه میتوانیم داعش را شکست دهیم و منتظر ائتلاف غرب و راهنمایی آمریکا هم نباشیم و در کنار افراد وفادار به لبنان خطر تروریسم تکفیری را از بین ببریم و امیدواریم که حامیان تروریست ها دست از حمایت آنها بردارند چرا که ما با وحدت موفق میشویم و با همکاری میتوانیم کشور خود را بسازیم و با گفتگو میتوانیم به نتایج خوبی دست بیابیم و در کنار هم رییس جمهور کشورمان را انتخاب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha