جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقتدایی

حوزه / آیت الله مقتدایی با تاکید بر این‌که اعضای جامعه مدرسین نسبت به امنیت فرهنگ عمومی نگرانی دارند، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با جدیت فعالیت کند و هیچ اغماضی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، پیش از ظهر امروز در دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ایثارگران و شهدا با جانفشانی‌های خود به مقابله با قدرت‌های جهانی برخاستند و باید از این دستاوردها حفاظت کرد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این‌که دشمنان برای نابودی نظام اسلامی اتحاد دارند، گفت: امام راحل توصیه‌های به جوانان داشتند و انقلابی در درون آنها برای مقابله با قدرت‌های جهانی ایجاد کرد.

*حضور مردم؛ تضمین کننده بقاء جمهوری اسلامی

وی با بیان این‌که جوانان ایران اسلامی اجازه ندادند، حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمنان قرار بگیرد، ابراز داشت: پس از دفاع مقدس غرور نیز ملت ایران روحیه ایثارگری و فداکاری را استمرار بخشید و حضور آنان در صحنه، همواره تضمین کننده بقای جمهوری اسلامی بوده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امام خمینی‌(ره) نسبت به اسلامی بودن نظام اهتمام خاصی داشتند، افزود: ایشان حتی در برخی مسایل از ما جلوتر بودند؛ بنده به خاطر دارم امام‌(ره) از من که در شورای عالی قضایی حضور داشتم، درخواست می‌کردند پرونده‌های مفاسد به طول نینجامد و در جامعه علنی شود تا فساد توقف یابد.

* حساسیت امام‌(ره) نسبت به فرهنگ عمومی

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با بیان این‌که امام‌(ره) نسبت به فرهنگ عمومی حساسیت خاصی داشتند، گفت: امام خمینی نسبت به مسایل فرهنگی حساس بودند و تاسیس شورای فرهنگ عمومی کشور از عنایت حضرت امام‌(ره) بود که می‌خواستند این شورا در عرصه فرهنگ عامه مردم نقش آفرینی کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای خبرگان نسبت به مسایل فرهنگی دغدغه‌مند بودند، اظهار داشت: ایشان نسبت به مسایل فرهنگی تاکیدات زیادی دارند و تصریح ‌کردند که اگر در امور فرهنگی خللی وارد شود قابل ترمیم نخواهد بود.

*فرهنگ عمومی باید منطبق با اسلام باشد

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه با بیان این‌که امور فرهنگی در کشور از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: فرهنگ عمومی جامعه باید منطبق با فرهنگ اسلامی باشد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که اعضای جامعه مدرسین جلسات متعددی را در خصوص مشکلات فرهنگی کشور برگزار کرده‌اند، گفت: کمیسیون امور فرهنگی در جامعه مدرسین برای بررسی مسایل فرهنگی تشکیل شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: فرهنگ زیربنای امنیت کشور است و در این راستا

دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی برای حضور در جلسه جامعه مدرسین دعوت شد و نسبت به امور مطالبی بیان شد و در هفته‌های آینده نیز ایشان در جلسه حضور خواهد یافت.

*نگرانی اعضای جامعه مدرسین!

آیت الله مقتدایی با تاکید بر این‌که اعضای جامعه مدرسین نسبت به امنیت فرهنگ عمومی نگرانی دارند، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با جدیت فعالیت کند و هیچ اغماضی نداشته باشد.

وی با بیان این‌که اگر برخی موانع در اجرای مصوبات شورای فرهنگی وجود دارد، ما آمادگی داریم آنها را با مقام معظم رهبری در میان بگذاریم، تصریح کرد: ریاست محترم جمهوری عنایت ویژه‌ای به فرهنگ دارند و در دیداری که در خصوص مسایل فرهنگی با ایشان داشتم، مشخص بود نسبت به این مسایل جدیت دارند.

*شبهه افکنی علیه روحانیت

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این‌که دشمنان نظام از طریق تحریم‌ها و حملات نظامی نتوانستند  موفق شوند و از راه تهاجم فرهنگی وارد شده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در دانشگاه‌ها و جامعه، افرادی را می‌گمارند تا شبهه‌افکنی کرده و مردم را از نظام و روحانیت دلسرد کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در پایان با تاکید بر این‌که باید فرهنگ دینی اصیل را در جامعه نهادینه کرد، یادآور شد: جامعه مدرسین نسبت به اسلامی بودن نظام و مردم دغدغه دارد و امیدواریم شورای فرهنگ عمومی برای دینی بودن فرهنگ تلاش کنند.

*انتقاد از کمبود شدید بودجه فرهنگی

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدپناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این‌که فرهنگ در جمهوری اسلامی بسیار غریب است، اظهار داشت: آمریکا 51 درصد بودجه فرهنگی دارد، اما امروز بودجه ما صفر است.

 وی با بیان این‌که بدون بودجه و تشکیلات نمی‌شود کار فرهنگی کرد، ابراز داشت: وزیر ارشاد دلسوز است و نسبت به اقدمات فرهنگی اهتمام دارد.

*وزیر ارشاد آماده ارائه توضیحات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که از وزیر ارشاد برای حضور در جلسه جامعه مدرسین دعوت به عمل آوریم و توضیحاتی را در خصوص مسائل فرهنگی بیان کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha