پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تقوی

حوزه/رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید نظام تعلیم و تربیت را حاکمیت به گونه‌ای ساماندهی کند که خروجی‌های آن اهل دین و دیانت باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش عاملان زکات آذربایجان غربی در ارومیه با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن ارزش‌ها و احکام دینی در جامعه مستلزم برخورداری از بینش حاکمیت دینی و الهی است.

وی گفت: اگر کسی بینش حکومتی نداشته باشد نمی‌تواند احکام حکومتی را در جامعه پیاده کند و بینش حکومتی اعتقاد به این مسئله است که حاکمیت اسلامی متولی اصلی اجرای احکام اسلامی است و باید در برابر مردم احساس مسئولیت کند.

وی  با تشریح اینکه حاکمیت دینی باید بستر را برای اجرای احکام دینی و عمل به آن مهیا کند ادامه داد: ما باید با مفاسد اجتماعی به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مراکز فساد در جامعه وجود نداشته باشد، باید نظام تعلیم و تربیت را حاکمیت به گونه‌ای ساماندهی کند که خروجی‌های آن اهل دین و دیانت باشد.

وی گفت: باید فضای عمومی جامعه‌ای که در آن حاکمیت دینی جاری و ساری است از هر تابلو و نمادی تبلور کننده فرهنگ دینی شهر و منطقه باشد و این در حالی است که امروز نمادهای اسلامی در برخی از شهرهای کشورمان به فراموشی سپرده شده است و فضای عمومی جامعه بیشتر به سمت فرهنگ غرب گرایش دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه اظهار کرد: متولی اصلی فضای عمومی جامعه حاکمیت است و نباید تبلیغات در این فضا مردم را به سمت فرهنگ غرب و غرب‌گرایی سوق دهد و در حاکمیت دینی باید ارزش‌های اسلامی ترویج و تقویت شود.

حجت‌الاسلام نقوی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه زکات در دین اسلام، با تاکید بر اینکه زکات به عنوان یک حکم الهی باید در زندگی مردم جاری شود، گفت: در ارتباط با احکام دینی به خصوص زکات و نماز باید با عمل به این احکام و فضاسازی در جامعه فرهنگ جامعه را به سمت فرهنگ دینی و اسلامی تغییر دهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha