پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مختاری

حوزه/ تعدادی از علمای کشور اندونزی عصر امروز با حضور در مدرسه امام سجاد(ع) با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری مدیر پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: یکی از بخش‌های این پژوهشگاه واحد «مجمع‌الحوار» است که کار این مجمع برگزاری نشست‌های علمی با حضور اندیشمندان و علمای جهان اسلام می باشد.

وی افزود: هر فصل، جمعی از علمای تراز اول جهان اسلام برای حضور در قم دعوت می‌ّشوند و در این مدت در دیدار با علما و مراجع و اندیشمندان حوزه به تبادل فکری پرداخته همچنین مباحث بنیادین جهان اسلام را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیر پژوهشگاه مطالعات تقریبی خاطرنشان کرد: 7 نفر از علمای اندونزی که داری محبوبیت در این کشور هستند میهمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  می باشند  ودر این ایام با برگزاری نشست‌های علمی از جمله دو نشست تخصصی با حضور علمای حوزه و همچنین دیدار با مراجع عظام با فعالیت‌های حوزه در بخش‌های مختلف آشنا شدند.

وی گفت: افزایش تعامل بین علمای جهان اسلام همچنین مبارزه با تفکر افراطی و تکفیری  از مهمترین اهداف برگزاری این سفر بوده است.

وی در پایان از حضور این گروه در شهر مقدس مشهد و زیارت امام رضا و دیدار از اماکن مذهبی و علمی  از جمله حوزه علمیه خراسان خبر داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha