پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
5

امروز همانند دوران دفاع مقدس نیازمند حضور پرشور و بسیجی وار طلاب در جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام اصغری، امام جمعه سرعین در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهارداشت: 31 شهریور ماه سال 59 وقتی عراق هواپیماهای خود را به ایران فرستاده و برخی از مواضع ایران از جمله فرودگاهها را بمباران کرد، امام خمینی(ره) پیامی دادند با این مضمون که« دزدی آمده و سنگی انداخته و فرار کرده است» که بسیاری از اقشار مردم وقتی این پیام امام را شنیدند خود را به استانهای مرزی غرب  برای دفاع از کشور رساندند.

وی افزود: از جمله اقشار فعالی که از آغازین ساعتهای جنگ در جبهه حضور یافته و تا لحظات پایانی جنگ هم حضور داشتند همین روحانیون بودند.

حجت الاسلام اصغری، با اشاره به حضور فعال طلاب و روحانیون در جبهه های جنگ حق علیه باطل اظهارداشت: بسیاری از طلاب و روحانیون با شنیدن پیام امام در مدارس علمیه و در کلاس حضور داشتند ولی بی درنگ به ندای ولی فقیه زمان لبیک گفته و در جبهه ها حضور یافتند.

وی با اشاره به کیفیت حضور طلاب در جبهه ها اذعان داشت: طلاب در دفاع مقدس نقش ها و وظایف مختلفی داشتند، اولین وظیفه آنها همان دفاعی و رزمی بودکه در همین زمینه حتی بسیاری از روحانیون فرمانده سپاه بودند.

استاد حوزه علمیه سرعین، تصریح کرد: بخش دوم طلاب،علاوه بر فعالیت های رزمی در بحث تبلیغ نیز مشغول فعالیت بودند که توانستند در بسیاری از مباحث باعث افزایش آگاهی رزمندگان گردند.

وی تصریح کرد: حضور روحانیون تنها به جبهه های جنگ ختم نشد و بعد از دفاع مقدس حضور آنها در عرصه های جنگ نرم نیز بسیار تاثیر گذار بوده است اما برای اینکهه بتوان در این عرصه نیز موفق عمل نماییم امروز باید طلاب بسیج وار و بصورت خودجوش در این محافل حضور یابند. انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha