چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ردانی پور

مستند شهید حجت الاسلام ردانی پور با تهیه کنندگی "حسین زارعی "امشب ساعت 20 و ده دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش  سرویس استان های خبرگزاری«حوزه»، کنگره شهدای روحانی سراسر کشور با همکاری معاونت سیاسی شبکه یک سیما اقدام به تهیه و تدوین مستند13شهید روحانی نموده است که تا به حال مستند چند نفر از آنان پخش شده است و امشب نیز ساعت20 و ده دقیقه مستند شهید حجت الاسلام ردانی پور از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

*نقش شهیدردانی پور در جنگ تحمیلی

 شهید ردانی پور، با شروع جنگ تحمیلی ، به همراه عده‌ای از همرزمان خود از کردستان وارد جنوب شد و با نیروهای اعزامی از اصفهان سپاه منطقه 2 که در نزدیکی آبادان جبهه دارخوین مستقر بودند شروع به فعالیت کرد . وی مدتها با رزمندگان اسلام در خطی که به خط شیر معروف بود علیه دشمن بعثی به مبارزه پرداخت و ازمهمترین علل شش ماه مقاومت مستمر نیروها در این خط وجود این روحانی عزیز و دلسوز بود که به آنها روحیه می‌داد سخنرانی می‌کرد و یا مراسم دعا برگزار می‌نمود.

ایشان با تجربه‌ای که از کار در جبهه‌های کردستان داشت سلاح بر دوش به تبلیغ و تقویت روحی رزمندگان می‌پرداخت و با برگزاری جلسات دعا و مجالس وعظ و ارشاد ، نقش مؤثری در افزایش سطح آگاهی و رشد معنوی رزمندگان ایفا می‌نمود و در واقع وی را می‌توان یکی از منادیان به حق و توجه به حالات معنوی در جبهه‌ها نامید .

او در عملیات محرم  و والفجر 1 و والفجر 2 شرکت داشت و تا لحظه شهادت هرگز جبهه را ترک نکرد و فرمان امام عظیم الشأن (قدس سره) را در هر حال بر هر چیزی مقدم می‌دانست .

ایشان در کمتر از 3سال سطوح فرماندهی رزمی را تا سطح قرارگاه طی کرد ، که این مهم ناشی از همت تلاش پشتکار و اخلاص در عمل این شهید عزیز بود .

 *نحوه شهادت

 صدق و تلاش این روحانی عارف و فرمانده شجاع در عملیات والفجر 2 به نقطه اوج رسید و عاشقانه ردای شهادت پوشید و به وصال محبوب نایل شد . بدین سان بر پرونده افتخار آفرین دنیوی یکی دیگر از سربازان سلحشور سپاه امام زمان (عج) با شکوهی هر چه تمامتر مهر تأیید نهاده شد و جسم پاکش در۱۵ مرداد ۱۳۶۲ عملیات والفجر ۲ منطقه حاج عمران مظلومانه بر زمین ماند و روح با عظمتش به معراج پرکشید ! گر چه تا این تاریخ نیز ایشان در زمره شهدای مفقودالجسد است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha