جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برونو فوشه

حوزه / سفیرفرانسه در ایران گفت: نمی توان به طور دقیق، آمار دقیق مسلمانان را اعلام کرد، ولی باید بدانیم که دین اسلام، دومین دین در فرانسه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» برونو فوشه، ظهر امروز در نشستی با رئیس و معاونین دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با موضوع «مناسبات فرهنگی ایران و فرانسه»، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، اظهار داشت: درتمام زمینه های علمی و آکادمیک آمادگی برقراری ارتباط با این دانشگاه را داریم.

وی با ابراز امیداری از تعامل علمی فرهنگی فرانسه با ایران بیان داشت: امیدوارم مقدمات این تعاملات به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.  

سفیر فرانسه در تهران در رابطه با تعاملات علمی فرهنگی دو کشور، تصریح کرد: می توانیم تعامل علمی دقیق و درست با تشکیل مثلث ایران، لبنان و فرانسه ایجاد کنیم.

برونو فوشه در ادامه با اشاره به دین اسلام در فرانسه، بیان داشت: نمی توان به طور دقیق، آمار دقیق مسلمانان را اعلام کرد، ولی باید بدانیم که دین اسلام، دومین دین در فرانسه است.

وی در بخش دیگری از  سخنان خود با بیان این که فرانسه اولین کشوری است که در ایران، مرکز پژوهشی شیعه شناسی  دارد، گفت: این مرکز  از مراکز فعال فرانسوی است که  می تواند ارتباطات خود را با نهادها و موسسات ایرانی توسعه دهد.

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha