جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تعامل دولت و مرجعیت را یکی از مطالبات جدی بزرگان حوزه دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  سیدمحمد سعیدی روز سه‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات، با اشاره به لزوم تعامل دوسویه بین دولت و روحانیت اظهار کرد: اگر مسئولی، توقعات و اقتضائات و نیازهای بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید را بشناسد به خوبی می‌تواند به این بزرگان در عرصه‌های مختلف خدمت کند.

وی تاکید کرد: با وجود این که برخی افراد حرف‌های بی‌حساب درباره بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید بیان می‌کنند، ما که در آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با چند مرجع تقلید تعامل داریم و در درس و بحث بسیاری از مراجع شرکت کرده‌ایم می‌دانیم که مراجع عظام تقلید چقدر انسان‌های کم توقعی هستند.

امام جمعه قم مرجعیت شیعه را محل رجوع و مورد اعتماد و تکیه‌گاه مردم دانست و افزود: این یکی از امتیازات عالمان شیعه است که مردم آنها را ملجا و تکیه‌گاه خود می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی با اشاره به اخبار و تحلیل‌هایی که برخی افراد در خدمت مراجع عظام تقلید بیان می‌کنند، تصریح کرد: باید دقیق‌ترین اخبار و تحلیل‌ها با بی‌توقعی و انتظارنداشتن متقابل به مراجع عظام تقلید عرضه شود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه نباید اخبار به صورت وارونه به محضر مراجع تقلید برسد، تاکید کرد: وقتی صداقت و شفافیت در ارائه مطالب به مراجع تقلید وجود داشته باشد و آن بزرگواران صمیمیت و صداقت را احراز کنند، دیگر نمی‌توان نگران برخی تحلیل‌های غیرواقعی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم تصریح کرد: باید با دقت کامل و حسن ظن، آنچه که بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید انتظار دارند مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به حجت‌الاسلام نمازی گفت: شما زمانی در خدمت طلاب بودید و امیدوارم با همان هویت ولی با نگاه و سمت دیگری در خدمت روحانیت و فقها و مراجع بزرگوار باشید.

امام جمعه قم همچنین از دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان یکی از چهره‌های باشخصیت یاد کرد.

انتخاب مشاور امور روحانیت برای 27 استاندار کشور

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات گزارشی از فعالیت‌های چند ماهه این دفتر ارائه کرد و گفت: تعامل دوسویه بین وزارت کشور و بزرگان حوزه و مراجع تقلید مورد تاکید بوده و ما در صدد هستیم علاوه بر اینکه پیشنهادات و دغدغه‌های این بزرگان را به مسئولان وزارت کشور منتقل کنیم، اقداماتی که وزارت کشور در راستای این پیشنهادات انجام می‌دهد را تشریح کنیم.

وی با ابراز خرسندی از دیدارهای خوبی که با بسیاری از مراجع عظام تقلید، بزرگان حوزه و ائمه جمعه استان‌ها انجام شده، تصریح کرد: در برخی استان‌ها مسئولان اجرایی مشکلاتی با ائمه جمعه آن استان دارند، بنابراین تلاش می‌شود این دغدغه‌ها به شکل مطلوبی برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی تصریح کرد: متاسفانه برخی اخبار و اطلاعاتی که به بزرگان حوزه داده می‌شود با واقعیت‌ها همخوانی ندارد و ما در صدد شفاف‌سازی هستیم.

مشاور وزیر کشور از انتخاب مشاور امور روحانیت برای 27 استاندار کشور خبر داد و افزود: امیدواریم 4 استاندار دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک مشاور امور روحانیت خود را معرفی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha