پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: آشنایی فرهنگیان با برنامه های حوزه ضروری است و این مسئله نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه امروز در دیدار  مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های  حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ها و اقدامات مناسب در این ستاد اظهار داشت: اقدامات بسیار مناسبی در این ستاد انجام پذیرفته که مرهون زحمات حجت الاسلام والمسلمین ملکی است که مدیری توانمند فعال و پرتلاش می باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که دبیران آموزش و پرورش باید با ارزش های دینی و مبانی اسلامی بیشتر آشنا شوند بیان داشت: آشنایی فرهنگیان با برنامه های حوزه های علمیه ضروری است؛ چرا که در این صورت است که می توان دانش آموزان را با مبانی دینی و اسلامی آشنا کرد.  

وی با بیان این که آموزش  و آشنایی فرهنگیان با برنامه های حوزه باید جدی گرفته شود افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر  این مطلب  تأکید دارند که باید تلاش کرد تا این تعامل برقرار شود.

 آیت الله مقتدایی در پایان  با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در برنامه های فرهنگی خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه خواهران از جمله نهادهایی است که باید به آن توجه ویژه داشت و در برنامه های  ستاد همکاری ها از ظرفیت این مرکز نیز استفاده کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین ملکی با ارائه گزارشی از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات انجام شده در ستاد همکار ها  و با تقدیر و تشکر  از آیت الله مقتدایی به خاطر توجه به ستاد همکاری ها گفت:  توافقنامه ستاد همکاری حوزه و آموزش پرورش در زمان آیت الله مقتدایی اتفاق افتاد که کاری بسیار ارزشمند، مؤثر و مفید بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: سند جامع همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تدوین شده تا بتوانیم در راستای آن فعالیت ها را انجام دهیم.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: آشنایی فرهنگیان با حوزه های علمیه در قالب آموزش ضمن خدمت از برنامه هایی است که در دست اقدام است تا بتوانیم ظرفیت های موجود را بهتر عرضه نماییم.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش بزرگترین رکن آموزشی کشور است که باید به آن توجه داشت و برنامه ارائه کرد؛ چراکه اگر به نهاد آموزش و پرورش توجه شود و این نهاد نیز از ظرفیت های حوزه استفاده کند بسیاری از مشکلات فرهنگی حل خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha