جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
غدیر

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان البرز از برگزاری جشن های عید غدیر با حضور روحانیون طرح هجرت، در اماکن عمومی این استان خبرداد.

حجت الاسلام حسین ملکی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه»، با گرامیداشت دهه ولایت اظهارداشت: یکی از اعیاد بسیار بزرگ اسلامی، عید غدیر است که یادآور سالروز معرفی امام علی (ع) برای جانشینی پیامبر اکرم(ص) می باشد، لذا همگان باید در راستای بزرگداشت این روز مهم تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی افزود: تبیین ابعاد مختلف واقعه غدیر و اهتمام به شناخت ابعاد وجودی امیر المومنین (ع) از جمله وظایف مهمی است که باید در این ایام همگان به آن اهتمام داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان البرز با تاکید بر اینکه وظایف طلاب در عرصه بیان معارف علوی از همه سنگین تر است، گفت: حوزه های علمیه باید در طول سال و به خصوص در ایام عید غدیر به بیان واقعیات واقعه غدیر پرداخته و جشن های باشکوه مردمی برگزار نمایند.

وی ادامه داد: در همین راستا در مدارس علمیه استان البرز نیز برنامه های ویژه ای از جمله جشن،ایستگاههای صلواتی و توزیع برشور های با مفاهیم علوی، برگزار می گردد.

به گفته حجت الاسلام ملکی، مبلغین طرح هجرت استان نیز در این ایام با شور و نشاط بیشتری به تبلیغ معارف و آموزه های علوی پرداخته و بیشتر تلاش آنها در این است که این جشن ها در محافل و اماکن عمومی برگزار گردد که خوشبختانه این جشن ها طی چندین سال اخیر برکات بسیار خوبی داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: هم چنین عید غدیر بهترین فرصت برای تلبس طلاب است که در همین راستا در روز غدیر در مدرسه امام صادق(ع)، حدود 20 نفر از طلاب واجد شرایط به لباس مقدس روحانیت ،مشرف می شوند.

به گفته معاون تهذیب حوزه علمیه استان البرز ، در این مراسم علما، روحانیون، اساتید، طلاب و مسئولان استان در این مراسم حضور خواهند یافت.

  انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha