پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر ضرورت معرفی علما و بزرگان شیعه به مردم تاکید کرد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخ»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته در این نمایشگاه، اظهار داشت: باید از جوانانی که این گونه بدون هیچ چشم داشتی این کار ارزشمند و علمی را انجام دادند، تشکر کرد.

وی افزود: جوانان ولایی که غالبا از مناطق حاشیه شهر اهواز و از مسجد فاطمه الزهرا(ع) کوی علوی هستند، تنها از روی دغدغه و برای معرفی علمای قدیم شیعه به جوانان اهوازی این کار پسندیده را انجام داده اند.

امام جمعه اهواز، با بیان این که خوزستان استانی صد در صد شیعی بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه این مهم به خوبی در نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخ» به منصه ظهور رسیده و این مسأله نشان دهنده آن است که جوانان حوزوی و مسجدی منطقه کوی علوی اهواز فعالیت ها و پژوهش های تاریخی خوبی را انجام داده اند.

آیت الله موسوی جزایری در پایان با بیان این که مردم نیازمند برگزاری این گونه نمایشگاه های علمی هستند، تصریح کرد: حضور پر شور مردم در این نمایشگاه بیان کننده اشتیاق آنها به آگاهی از پیشینه تاریخی خود است که جا دارد در این راستا سایر نهادهای فرهنگی تلاش ویژه داشته باشند.

برپایه این گزارش، نمایشگاه 42 غرفه ای "اهواز در گذر تاریخ" که در سالن شهدای کارگر شهرداری اهواز، واقع در خیابان انقلاب منطقه کمپلو، 13 مهرماه افتتاح شد و تا عید غدیر دایر است.

22 غرفه از این نمایشگاه مربوط به تاریخ تشیع و دستاورد های علمی بزرگان استان خوزستان است که در آن ها می توان نام بزرگان و علمای استان و فعالیت علمی و ادبی آن ها را مشاهده کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha