شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله شبیری

حضرت آیت الله شبیری زنجانی گفتند: مردم بیشتر اعمال، رفتار و مسایل عاطفی و اخلاقی را ملاک قرار می دهند، طلاب باید این مسایل را ریشه ای به مردم منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید یکشنبه شب با حضور در مدرسه علمیه حقانی و عمامه گذاری طلاب این مدرسه گفتند: لباس روحانیت آغاز و شروع یک ماموریت بزرگ است.

ایشان گفتند: حضور در عرصه طلبگی همانگونه که بسیار سخت و پر مسئولیت است  موجب نظر لطف خداوند و امام زمان(عج) نیز  هست.

این مرجع تقلید بیان کردند: طلاب پس از پوشیدن لباس رسمی روحانیت ویژگی ها و مسدولیت های جدیدی در مقابل خدا و مردم و حتی خود پیدا می کنند که باید به آنها عمل کنند.

ایشان گفتند: طلاب باید بدانند که تحصیل در حوزه نیازمند فراگیری اصول و قواعد درسی از جمله برهانات علمی وقیاسات و مباحثات علمی است، ولی در حوزه تبلیغ و فرهنگ سازی مذهبی در میان مردم عناصر دیگری هم باید مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی بیان کردند: مردم در محیط اجتماع ارتباط زیادی با این برهانات عقلی و فلسفی و علمی و مسایلی که در علم طلبگی مطرح می شوند ندارند و برای حضور و تاثیرگذاری در میان آنها نمی توان از این مسیر پیشرفت زیادی داشت.

ایشان گفتند: مردم بیشتر اعمال و رفتار و مسایل عاطفی و اخلاقی را بیشتر ملاک قرار می دهند و به همین جهت طلاب باید با مسایل عاطفی و اخلاقی مسایل دینی و ریشه ای دین را به مردم منتقل کنند و این اعیاد و مناسبت ها بهترین زمان برای نشر معارف حقه اهل بیت(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha