پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار با آیت الله مکارم

حوزه/ سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: بر طبق سند تحول بنیادین دانش‌آموزان ما باید به مرتبه‌ای از حیات طیبه برسند که برای رسیدن به این هدف معلمین مدارس در این دانشگاه آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمود مهرمحمدی امروز در دیدار مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان با آیت‌الله  العظمی مکارم شیرازی ضمن تبریک عید غدیر بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه تازه تأسیس است که از سال 91 با پذیرش دانشجو وظیفه تربیت معلمان را بر عهده گرفته است.

وی بیان کرد: در گذشته کار تربیت معلم را مراکز مختلفی انجام می‌دادند که از سال 91 با تأسیس این دانشگاه قرار شد که این کار در این دانشگاه انجام شود و امسال برای سومین دوره است که دانشجو پذیرفته است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این دانشگاه دارای 100 مرکز دانشگاهی و 16 رشته است که 70 هزار نفر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به این که فلسفه وجودی این دانشگاه، آموزش معلم است گفت: این دانشگاه با قوانین دانشگاهی و به صورت شبانه‌روزی و تفکیک جنسیتی اداره می‌شود.

مهرمحمدی با بیان این که این دانشگاه برای نظام تعلیم و تربیت کشور می‌تواند مفید باشد ابراز داشت: منبع الهام‌بخش ما در دانشگاه فرهنگیان سند تحول بنیادی است که مبتنی بر فلسفه بر تربیت اسلامی است.

وی عنوان کرد: بر طبق این سند بچه‌های ما باید به مرتبه‌ای از حیات طیبه برسند که برای رسیدن به این هدف معلمین مدارس در این دانشگاه آموزش می‌بینند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه کار ما تنها آموزش به معلم‌ها نیست گفت: ما باید در کار خود خلاقیت داشته باشیم که در این مدت کوتاه تغییران روحی، شخصیتی و منشی را در معلم‌ها  ایجاد کنیم که الهام گر دانش‌آموزان نیز باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت علوم است، ولی با توجه به فلسفه کاریش به آموزش پرورش وابستگی دارد و نیازهای آن را آموزش پرورش تعیین می‌کند.

مهرمحمدی با اشاره به مأموریت دوم این دانشگاه گفت: مأمورت دوم ما به غیر از تربیت معلم جدید، ارتقای سطح دانش و معرفت نیروهای موجود در آموزش پرورش نیز هست.

وی بیان کرد: این دانشگاه یک نهاد راهبُردی است و تصمیم دارد هم نیروی انسانی جدید فراهم کند و هم نیروی انسانی موجود را نیز ارتقا دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha