شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
الویری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) گفت:امروز انسجام امت اسلامی اهميت دارد و بايد هوشیار باشيم تا در دام منازعات فرقه ای اسير نشويم و در روش دفاع از اهل بیت(ع) و مظلومیت شیعیان به روش علی(ع) عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن الویری در مراسم افتتاحیه دوره هشتم مرکز تخصصصی شیعه شناسی با اشاره به آیه سوم سوره مائده، اظهار داشت: اگر غدیر میراث ماندگار جاودان را برجای گذاشت، حضرت علی(ع) اکنون پاسدار یک مجموعه کامل برای حیات بشری می باشد.

وی با بیان این که اگر دین اسلام گردآورنده همه نیازهای انسان است جانشین آن نیز توان برآورده کردن همه نیازهای انسان را بر اساس دین دارد، تصریح کرد: اگر پیام غدیر پیام آور کامل شدن و میراث داری از دین است و مجموعه آموزه ها را برای همه نیازهای اندیشه ای و رفتارهای انسان ها در هر زمان پيش بيني كرده است، شيعيان در مقام عمل و رفتار تا چه اندازه با این پیام ها سازگاری دارند.

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی شیعه شناسی افزود: بايد از خود بپرسيم برای نحوه فراخواندن این پیام و تببین میراث ماندگار غدیر چه کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین الویری با بیان این که امروز بخشي از رفتارها مطابق دستورات مکتب اهل بیت )ع) نيست، گفت: اگر ما معتقد هستیم که این مکتب کامل است چرا گاهي اعمال خودسرانه انجام مي دهيم يا به نظرات خود را عمل مي كنيم.

وی تصريح كرد: اگر مکتب و پیام غدیر کامل است‌ باید در تمام جریان های زندگی به آن اتکا کرد و نباید این گونه باشد که تبعیض قائل شویم و به دستورات خود عمل کنیم.

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی شیعه شناسی با بیان این که امروز با پيشرفت فضای مجازی شاهد اين مسئله هستيم كه تندروي مذهبی به سرعت انتشار پيدا مي كند، ‌گفت: اين تندروي هاي خودسرانه با نام دفاع از ولایت امیرالمومنین(ع) و انجام وظیفه و پاسداشت غدير صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمين الويري افزود: روشی که این افراد برای دفاع از ولایت اتخاذ کرده اند و راهی که برای تبیین مکتب برگزیده اند مستند به روش های اهل بیت(ع) نیست و رهبري و مراجع تقليد در پیام حج به صراحت و روشنی به وحدت تاکید کرده اند.

وی با بيان طرح اين پرسش كه آیا توهین به مقدسات اهل سنت از روش اهل بیت(ع) گرفته شده است یا خیر، ابراز داشت: اعتقاد به تمامیت پیام غدیر نشان دهنده این است که نباید خودسر عمل کرد؛ قرآن و عترت در تمام موارد زندگی سخن گفته اند.

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی شیعه شناسی تصريح كرد: امروز انسجام امت اسلامی اهميت دارد و بايد هوشیار باشيم تا در دام منازعات فرقه ای اسير نشويم و در روش دفاع از اهل بیت(ع) و مظلومیت شیعیان به روش علی(ع) تبعیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین الویری افزود: بايد روش های دفاع از غدیر را از خود اهل بیت بياموزيم و در دام روش های اشتباه قرار نگيريم.

عضو هيئت علمي مركز تخصصي شيعه شناسي افزود: بحث سب و لعن نیازمند بحث دقیق اجتهادی جدید است که بايد مورد دقت و بازخوانی قرار بگیرد و فقط توسط کسانی که آگاهی از فقه شیعه دارند مورد بررسي قرار گيرد.

انتهاي پيام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha