چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در توصیه‌ای به جوانان در ماه محرم گفتند: باید دقت کنیم در ایام عزای حسینی فقط گریه کافی است یا هدف والاتری مدنظر است

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، ایشان ظهر امروز در دیدار جمعی از اصحاب رسانه که در دفتر معظم له برگزارشد به تشریح بایسته های عزاداری مناسب و درشان اهل بیت(ع) در ایام ماه محرم پرداختند.

ایشان با اشاره به فضیلت ماه محرم و لزوم استفاده هرچه بیشتر از فیوضات این ماه درجهت نزدیکی به سیدالشهداء(ع)گفتند:ماه محرم ماه سوگواری و عزاداری بر سیدالشهداء(ع) است و مشتمل برنعمت های زیادی است که نصیب بندگان خدا می شود و افراد زیادی از مردم به واسطه امام حسین(ع) و لطف بیکران آن حضرت از جهنم نجات پیدا کرده و بهشتی می شوند.

معظم له افزودند:مردم به خصوص باید بدانند  هدف والای عزاداری بر امام حسین(ع)چیست؟آیا انجام عزاداری و گریه تنها بر اباعبدالله الحسین(ع) به تنهایی کافی است یا این که هدف مهم تر و والاتری از این عزاداری ها مورد نظر است. که این مهم جز تفکر و دقت کافی در اهداف قیام حسینی و ارتباط گیری با علما و بزرگان دین میسر نخواهد شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از گفته های دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع)گفتند: بعضی افراد نادان

و جاهل که چیزی از دین و معنویت نمی دانند، ملت ما را  متهم می کنند که ما مردمی گریه ای هستیم و به این عزاداری های مردم ما طعنه می زنند و آن را به باد تمسخر می گیرند حال آنکه نمی دانند همین عزاداری ها درطول تاریخ توانسته اسلام را حفظ کند و این افراد چون جاهل و نادان هستند به اهداف والا و مقدس این گریه ها و عزادری ها واقف نیستند.

ایشان در توصیه ای به جوانان درماه محرم گفتند: جوانان عزیز کنند در هیأت‌های مذهبی به گونه ای عزاداری کنند که بهانه دست دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ندهند اما امام زمان(عج) این عزاداری ها و گریه های ما را امضا کنند و مورد پسند حضرت قرار گیرند.

ایشان با اشاره به تلاش دشمنان درنابودکردن فرهنگ عاشورایی تاکید کردند:دشمنان خیال کرده اند می توانند نورخدا را خاموش کنند، ولی نمی دانند که اراده خدای متعال بر این قرار گرفته است که نورخدا باقی بماند و این کار آنها شدنی نیست.

*جنایات داعش درجهت بدنام کردن اسلام است

ایشان در  بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به حوادث منطقه و جنایات گروه تروریستی داعش و تکفیری ها خاطر نشان ساختند:این گروه های  منحرف و بی دین به نام اسلام جنایت می کنند و هدفشان این است که دین اسلام را

در نزد افکار عمومی دنیا خشن و زشت جلوه دهند، چرا که اسلام هیچ گاه اجازه چنین جنایاتی را حتی درمیدان جنگ و نسبت به دشمنان خود نداده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha