سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: رشد و توسعه حوزه های علمیه خواهران به توسعه اجتماعی در کشور کمک خواهد کرد و وحدت جامعه را نیز افزایش خواهد داد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در مراسم كلنگ زني احداث مدارس علميه خواهران استان قم، با اشاره به رشد و توسعه فعالیت های علمی و ترویجی خواهران اظهارداشت: ارتقای حوزه عملیه خواهران قطعاً  نقش  عظيمي در ارشاد، هدايت و راهنمايي ديني مردم خواهد داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران  با اشاره به رونق گرفتن احداث حوزه خواهران در کشور  حتي در نقاط محروم، افزود: این رشد قطعا به توسعه اجتماعی کمک خواهد کرد و وحدت جامعه را نیز بیشتر خواهد نمود به نحوی که امروز بيش از 80 درصد منطقه بندر تركمن سني هستند؛ اما تعامل خوبي بين شيعيان و اهل تسنن وجود دارد.

دبیر شورای عالی حوزه یادآورشد: اين وحدت بايد روز به روز گسترش يابد و قطعا در سایه آن رشد و توسعه محقق خواهد شد و می توانیم به اهداف دینی و ترویجی و ارتقای کشور دست یابیم.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: هرجا مدارس علمیه خواهران توسعه یافته است شاهد، رشد و تحول اجتماعی عظیمی در این مناطق بوده ایم.

وی گفت: همين حضور خواهران طلبه با حجاب اسلامي در مناطق مختلف اهميت دارد و اين تبليغ اسلام و عظمت شيعه است؛ خواهراني كه در حوزه‌ علميه درس مي‌خوانند از نخبگان هستند و پيشرفت‌هاي بسيار قابل قبولي داشته‌اند.

آيت‌الله مقتدایی با اشاره به نقش شهرداری قم در خدمت به این حوزه گفت: باید از این فرصت خدمت‌گزاری نهایت استفاده را ببرید و قدردان این نعمت الهی باشید.

وی گفت: خیرین و خدمت گزاران به این حوزه بدانند اگر يكي از اين خواهران فقط يك نفر را به راه حق هدايت كرده و يك شبهه را برطرف كند، شما در ثواب آن كار شريك خواهيد بود؛ اگر مدارس حوزه علميه خواهران در قم تاسيس شود، طلاب بسياري از سراسر كشور به این مراکز آمده و در پناه این آموزش می توانند بانوان شهرهای مختلف کشور را نیز در این زمینه آموزش دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha