سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امینی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت و مسئولان تلاش کنند تا اینترنت پاک را به وجود بیاورند و از آسیب های آن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله امینی پیش از ظهر امروز در نشست علمی"مبلغان نخبه، فضای مجازی، تهدیدها و فرصت ها" که درسالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار شد، به تشریح اهمیت فضای مجازی و لزوم برنامه ریزی مناسب جهت فعالیت دینی در این فضا پرداخت.

وی گفت:فضای مجازی یک عرصه بسیار مهم و تاثیر گذار است که سال هاست درحوزه های علمیه نیز فضلا و طلاب درجهت نشر معارف دینی از آن استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: سایت ها و پایگاه های مفید و قابل استفاده ای از سوی آنان نیز وجود دارد، لذا به خودی خود فضای مجازی بد نیست، بلکه چگونگی استفاده از آن بسیار مهم است.

*استفاده  حداکثری دشمن از فضای مجازی

آیت الله امینی  با اشاره به نیت شوم دشمنان اسلام و انقلاب درجهت تخریب مبانی دینی جوانان بیان داشت: امروز دشمنان اسلام با تمام قوا به صحنه آمده اند تا اعتقادات دینی مردم به خصوص نسل جوان را از بین ببرد یا لااقل کمرنگ نماید.

وی ادامه داد: دراین جهت از همه امکانات خود مخصوصا فضای مجازی بیشترین استفاده را می برد که نیاز است  ما نیز با برنامه ریزی صحیح و حضور موثر و فعال دراین عرصه از اجرای نیات شوم آنان جلوگیری کنیم؛ اگر از اهداف آنان مطلع نشویم نمی توانیم برنامه ریزی صحیحی درجهت مقابله با توطئه های آنان داشته باشیم.

هدف سکولاری دشمن از فضای مجازی

آیت الله امینی خاطر نشان ساخت: بدون شک دشمن یک برنامه فرهنگی و اجتماعی سکولار از فعالیت خود درفضای مجازی دارد و هدفشان این است که فرهنگ غربی و ضد اسلامی خود را درقالب خیرخواهی و اطلاع رسانی که یک کار خوب و ارزشمند است به سایر ملت ها از جمله ملت مسلمان صادر کند.

*وظیفه مسئولین در پاکسازی فضای مجازی

وی  با اشاره به وظیفه دولتمردان درجهت رفع آسیب های این فضا افزود:امروزه بعضی از مسئولین می گویند که نمی شود اینترنت و فضای مجازی را از جامعه گرفت که این حرف درستی است؛ چرا که جامعه برای انجام کارهای خود به آن نیاز دارد و ما نیز نمی گوییم که اینترنت نباشد؛ بلکه حرف ما این است که اینترنت پاک را به وجود بیاوریم و از آسیب های آن جلوگیری کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha