پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: کسی که سیدی را خوشحال کند، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را خوشحال کرده است و به همین دلیل این کار مبارک بوده و اگر کمکی به سادات نیازمند شود، پاداش بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» ازاصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی، ظهرامروزدر پنجمین همایش تجلیل از طلاب و روحانیون سادات که به همت مركز فرهنگي تربيتي سلاله، در حسینیه قائمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: غدیر از بزرگترین اعیاد اسلامی است و تجلیل از سادات به مناسبت این عید، کار ارزشمند و قابل تحسینی است و باید به برگزار کنندگان این جلسه تبریک گفت.

وی با بیان اینکه در قرآن ویژگی های بارزی برای عید غدیر آمده که هر یک از آنها اگر در یک روز رخ می داد، کافی بود این روز، عید بزرگی به شمار رود، افزود: در غدیر خم پیامبر اکرم(ص) به مردم دستور دادند که با امیرالمومنین(ع) بیعت کرده و به ایشان تبریک بگویند و با توجه به اینکه کفار به رحلت پیامبر(ص) برای نابودی اسلام دل بسته بودند، با معرفی امام علی(ع)، مأیوس شدند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که  با معرفی امیرالمومنین(ع) رسالت پیامبر(ع) کامل شد، بیان کرد: ویژگی دیگر این روز آن است که نعمت بر مسلمانان تمام شد. اسلام نعمتی از سوی خدا است و ما امت پیامبری هستیم که افضل تمام انبیا بوده و در قیامت این امت نخستین امتی هستند که به حسابشان رسیدگی می شود.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: غدیر خم دین اسلام کامل شد و پیامبر(ص) نعمت را بر مردم تمام کرد و مورد پسند خداوند قرار گرفت و باید آن را گرامی بداریم.

وی در مورد تجلیل از طلاب سید اصفهان, با بیان اینکه این اقدام بسیار مبارکی است، گفت: خداوند سادات را تکریم و تجلیل کرده است و خطاب به امت اسلامی فرموده است «بدانید آنچه را شما سود به دست می آورید چه کم و چه بسیار باید خمسش را بپردازید و این خمس سهم نخستش از خدا بوده» که در روایت آمده است که این سهم برای احترام به سادات است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تجلیل و تکریمی که خداوند از سادات کرده است، افزود: نیمی از خمس سهم سادات است و به ساداتی که در مضیقه مالی به سر می برند، اختصاص دارد.

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان این که تجلیل و تکریم از سادات کردیم از محبوبترین عمل ها نزد خداست، خاطرنشان کرد: کسی که سیدی را خوشحال کند، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را خوشحال کرده است و به همین دلیل این کار مبارک بوده و اگر کمکی به سادات نیازمند شود، پاداش بسیاری دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha