پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بوشهری

حوزه / امام جمعه قم گفت: فرصت مغتنمی در استان قم در سنگر نماز جمعه وجود دارد که باید با اقتدار و هوشیاری این مسئله مد نظر قرار گرفته و از این سنگر آموزه های ناب دینی، در اختیار همگان قرار گیرد.

به گزاش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین تودیع و معارفه رئیس ستاد اقامه نماز جمعه قم که در سالن محراب حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد، گفت: نماز جمعه جایگاه منصوب به نظام اسلامی است و از این رو جایگاه خطیر و مهمی است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: با توجه به این مهم، هم ائمه جمعه و هم همکاران در ستاد نماز جمعه باید هرچه بیشتر تلاش کنند که نماز جمعه با کیفت و کمیت بهتری برگزار شود و این مسئله ادای وظیفه و تکلیف الهی  است.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری با صلابت نماز جمعه در استان های مختلف کشور، گفت: حضور گسترده مردم از اقشار مختلف در نماز جمعه، به ویژه در قم که چهره ای دینی و مذهبی دارد، اقتضاء می‌کند که با شکوه هر جه بیشتر برگزار شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ستاد نماز جمعه همان گونه که در شرح وظایف آن آمده است، باید در نحوه برنامه ریزی اهتمام خاصی داشته باشد که در این عرصه انتخاب سخنران پیش از خطبه‌ها و مطالب مطروحه در این آیین، اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان این که خطا در این استان هرچه هم کوچک باشد، بسیار بزرگ و قابل پذیرش نیست، ادامه داد: نماز جمعه در قم در محضر مراجع تقلید، ابزرگان حوزه و اساتید در حال برگزاری است؛ از این رو کمترین خطایی در برگزاری این آیین عبادی و سیاسی قابل  پذیرش نیست.

امام جمعه قم افزود: خوشبختانه جمعیت زیادی در قم در نماز جمعه شرکت می کنند که باید تلاش کنیم این حضور گسترده را متناسب با قم افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: فرصت مغتنمی در استان قم در سنگر نماز جمعه وجود دارد که باید با اقتدار و هوشیاری این مسئله مد نظر قرار گرفته و از این سنگر آموزه های ناب دینی در اختیار همگان قرار گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha