پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: آیت الله مهدوی کنی مسئولی متعهد دلسوز و فعال بود و در همه این دوران زی طلبگی و ساده‌زیست را حفظ کرد و یکی از مهره‌های بی‌بدیل و بی‌نظیر برای انقلاب و نظام بود.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری »«حوزه»؛ با تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری فقدان این عالم را ضایعه بزرگی ذکر کرد و اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی کنی یک روحانی جامع و بی‌نظیری بود و کمتر روحانی در کشور داریم که ازنظر علمی در حد بالا و هم از تحصیل‌کرده‌ های محضر حضرت امام و آیت الله العظمی بروجردی باشد.

 وی با بیان این که آیت‌الله مهدوی کنی دارای تحصیلات برجسته و صاحب کرسی تدریس در حوزه علمیه بود بیان داشت: این عالم برجسته در حوزه علمیه و دانشگاه امام صادق (ع) باتربیت طلاب و دانشجویان متدین و متعهد و خدوم به‌نظام  خدمت کرد و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) از افتخارات بزرگی بود که نصیب ایشان شد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه تصریح کرد: در جنبه‌های سیاسی، ایشان ازجمله کسانی بود که با شروع حرکت‌های انقلابی امام(ره)، و هماهنگی با رزمندگان و همچنین بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی در عرصه های  بسیار مهمی در کشور ایفای نقش کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه  بابیان این که آیت‌الله مهدوی کنی در سمتی که منصوب می شد، منشا اثر بود تأکید کرد: ایشان در سمت‌های مختلفی ازجمله، شورای عالی انقلابی فرهنگی، پست نخست‌وزیری، وزارت کشور، و ریاست مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان یک مسئول متعهد دلسوز تلاش و فعال اثرگذاری داشت  و در همه این دوران زی طلبگی و ساده‌زیستی  را حفظ کرد و  یکی از مهره‌های بی‌بدیل و بی‌نظیر بود.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مؤثر و نقش‌آفرین آیت‌الله مهدوی کنی گفت: ایشان در زمان ریاست مجلس خبرگان رهبری با آرامش مجلس را اداره می‌کرد، جایشان واقعاً خالی هست و خداوند انشالله ایشان را رحمت کند.

آیت‌الله مقتدایی  در پایان این رحلت جان‌سوز را به پیشگاه بقیه‌الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌های سراسر کشور و به خصوص دانشگاه امام صادق (ع)، خانواده‌های معظم منصوبین به ایشان و برادر بزرگوارشان تسلیت گفت.

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha