شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ارزانی

واقعه عاشورا، مکتب حسینی و جریان کربلا ظرفیت و پتانسیل بسیار مناسبی برای مکتب تشیع ایجاد کرده است که روحانیون و مبلغان باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی ظهر امروز در مراسم مجمع بزرگ مبلغان محرم محرم الحرام اظهار کرد: بدون شک افتخار دفتر تبلیغات اسلامی به حضور موثر و مستمر مبلغان دینی در این جبهه فرهنگی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان افزود:در حال حاضر قریب به 15 هزار مبلغ اعم از خواهران وبرادران  وجود دارند که در حدود 4هزار نفر آنها در عضویت دفتر تبلیغات اسلامی هستند و در آینده نزدیک این آمار افزوده خواهد شد.

وی در ادامه ضمن توضیح بر ضرورت همگرایی و هماهنگی میان مراکز متولی کار فرهنگی و اعزام مبلغ دینی در کشور تصریح کرد:همگرایی و هماهنگی میان ارگان‌های اعزام کننده در عرصه تبلیغ دین و اعزام مبلغ دینی باعث بوجود آمدن یک هم افزایی در عرصه تبلیغ دینی در استان اصفهان شده است.

وی ضمن تاکید بر ابتکارات صورت گرفته از سوی دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان، اظهار کرد: تاسیس و راه اندازی دبیرخانه مهندسی تبلیغات دینی گواه بر ضرورت توجه به امر تبلیغ دینی به عنوان یک کارتخصصی از سوی این مرکز است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان تجلیل از شخصیت‌ها و بزرگان و عالمان دینی چون حجت الاسلام مهدی مظاهری و حجت الاسلام فیروزی نژاد با بیش از 8دهه تلاش در امر دینی  و مبلغان برتر در سال‌های گذشته اعم از خوارهان وبرادران از جمله رسالت‌های دبیرخانه مهندسی تبلیغات دینی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در توضیح اهداف برگزاری  مجالس عزاداری اذعان داشت: بر این باور هستم که مجلس روضه و وعظ اهل بیت با سه هدف برگزار می شود، نخست آگاهی بخشی است.

حجت الاسلام ارزانی افزود:ما تلاش می کنیم که در مجالس روضه اهل بیت اخص ماه محرم و صفربه مردم  در سه عرصه آگاهی بخشی کنیم، ابتدا عرصه اموزه های دینی، عرصه دوم واقعه و حقیقت عاشورا و امام حسین شناسی و عرصه آخر تبیین و شناساندن اهداف اباعبد الله الحسین است.

وی بیان داشت:تقویت ایمان دینی و افرایش محبت از دیگر اهداف برگزاری مجالس روضه اباعبد الله الحسین است، حقیقت آن است که واقعه عاشورا و حضرت امام حسین(ع) تنها متعلق به شیعیان نیست و بعد جهانی دارد.

حجت الاسلام ارزانی در پایان خطاب به مبلغین حاضر در جلسه توصیه و سفارش اکید کرد: واقعه عاشورا، مکتب حسینی و جریان کربلا ظرفیت و پتانسیل بسیار مناسبی برای مکتب تشیع ایجاد کرده است که روحانیون و مبلغان باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha