شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عزاداری

حوزه/کارشناس مسائل دینی گفت: قیام امام حسین(ع) برمبنای دفاع از ارزش های الهی و اسلامی و احیای امربه معروف و نهی از منکر شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، مراسم اعلان عزای عمومی و به اهتزاز در آوردن پرچم حضرت امام حسین(ع) به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام با حضور مسئولین دولتی و فرهنگی و عموم مردم در میدان ولایت فقیه ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام کفیلویی، کارشناس مسائل دینی در این مراسم  با بیان تسلیت بمناسبت فرارسیدن ماه عزای حسینی اظهارداشت: قیام امام حسین(ع) برمبنای دفاع از ارزش های الهی و اسلامی و احیای امربه معروف و نهی از منکر شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) چراغ راه تمام عدالت خواهان است، افزود: قیام کربلا و نهضت سالار شهیدان بر علیه شرایط حاکمیت و ساختارهای جاهیلیت بنی امیه آغاز شد تا در قیام علیه ضلالت و گمراهی که در جامعه بوجود آمده بود با بیداری و هشدار برای جامعه بشری همراه باشد.

این پژوهشگر حوزه دین، نهضت عاشورا را نمونه بارز برای بیداری جامعه بشری عنوان کرد و تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای آگاهی ژرف، بینش و بصیرت  که بتواند در جهت دهی و حرکت جامعه اسلامی به غایت و نتیجه مطلوب حرکت کند از جمله پیام های قیام عاشورا است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha