جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباس نظری قزوین_معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین از اعزام 1200 مبلغ دینی همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به مناطق مختلف این استان خبر داد.

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اعلام این خبر گفت: برای انجام هر چه بهتر گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کربلا و برگزاری مراسم های سوگواری، چندین جلسه توسط ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با حضور دستگاه های مختلف استان و شهرستان ها برگزار شد و برنامه های ماه محرم مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری همایش روحانیون با عنوان«طلایه داران تبلیغ» از جمله های برنامه های این اداره کل برای تبیین مباحث مختلف مثل حجاب و عفاف، تهاجم فرهنگی، نفوذ آمریکا در منطقه، صرفه جویی در مصرف آب با توجه به خشک سالی و همزمانی 13 آبان با روز عاشورا بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: برای تبلیغ مباحث مربوط به واقعه عاشورا و مباحث دینی 1200 نفر از مبلغین و مبلغه های استان قزوین و قم به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.

وی افزود: علاوه بر اعزام مبلغ، ساماندهی هزار و 850 هیئت مذهبی در سه گروه فعال، شاخص و عمومی و شناسایی و ساماندهی هزار و 277 نفر مداح از جمله دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین بوده است.

این مسئول اظهار کرد: اگر می خواهیم یک عزاداری صحیح و درست و مورد پسند اهل بیت(ع) داشته باشیم باید تا می توانیم از اصول و روش های درست عزاداری پیروی نموده و تا می توانیم از مباحث و روش هایی که موجب وهن شیعه و عزاداری می شود پرهیز نماییم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، عدم استفاده از آلات موسیقی، عدم بهره مندی از آهنگ ها و ریتم های موسیقی،تماشاچی عزاداری نبودن، عدم حمل ، شمایل، عدم اختلاط زن و مرد در مراسم را از جمله اموری دانست که در مراسم عزاداری از آنها باید دوری نمود.

حجت الاسلام نظری  در ادامه واقعه عاشورا را دارای دو بعد احساسی و حماسی و معرفتی معرفی کرد و گفت: باید برنامه ها ریزی و ارائه مطالب ما در ماه محرم طوری باشد که در کنار بعد احساسی و حماسی ابعاد معرفتی امام حسین(ع) و یاران باوفایش هم برای مخاطبین تبیین و ارائه گردد.

وی افزود: تبیین احیاگری اسلامی امام حسین(ع)، اهمیت دادن به نماز، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و ظالم و و معرفی امام حسین(ع) و یاران با وفایشان به عنوان احیاگر تمدن بزرگ اسلامی از جمله مباحثی معرفتی قیام و حماسه بزرگ عاشورا بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha