پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیل

پوشش رسانه ای سیل زدگان کشمیر بسیار ضعیف بود و امروز شیعیان کشمیر که از محبان امام(ره) و جمهوری اسلامی ایران هستند بیش از پیش به کمک برادرانشان نیازمندند.

فردوس احمد میری دبیر مجمع اسلامی کشمیر با بیان وضعیت سیل زدگان کشمیری به خبرگزاری حوزه گفت: من یک شب قبل از جاری شدن سیل در منطقه کشمیر بودم آب گرفتگی و طغیان رودخانه ها بسیار گسترده بود. در حال حاضر در مراکز شهر آب کمی پایین امده اما وضعیت در مناطق روستایی نامناسب است.دولت آنچنان که باید کمک رسانی به سیل زدگان را انجام نداده و با نزدیک شدن فصل سرما وضعیت نامساعد سیل زدگان و سختی های آنها دوبرابر می شود و واقعا وضعیت اسفناکی وجود دارد.

وی با اشاره به نحوه کمک رسانی به مردم کشمیر گفت: دولت مرکزی هند هرنوع کمک به سیل زدگان را ممنوع کرده است و براساس خبرهای منتشر شده به  بهانه های مختلف از پذیرش کمک ها جلوگیری می کند. این مسئله به خاطر مسئله استقلال خواهی کشمیر است که از 60 سال قبل مطرح بوده و برای اینکه مردم این منطقه به لحاظ سیاسی ضعیف شوند مانع از امداد رسانی به سیل زدگان می شود.

وی ادامه داد: تقریبا 15 روز پیش که کمک هایی از هلال احمر ایران به سیل زدگان کشمیر صورت گرفت مردم و رهبران این منطقه بسیار استقبال کردند چراکه کمک های ایران اولین بسته حمایتی کاروان بین المللی بود و کشمیری ها تشکر ویژه ای کردند. در روز های گذشته پاکستان امارات نیز کمک هایی ارسال کردند که دولت مرکزی مانع از کمک رسانی به طور کامل است.

میری با اشاره به دلیل درخواست کشمیر برای استقلال گفت: بعد از جنگ جهانی دوم شرایطی شبیه به قضیه فلسطین برای کشمیر به وجود آمد هند و اسراییل از دیرباز با یکدیگر روابط خوبی داشتند و با هم مبادلات اقتصادی سیاسی و نظامی در عرصه بین الملل داشتند و مواضع علیه ایران و کشورهای حامی آن چون کشمیر داشته و دارند. در 27 اکتبر سال 1945 هند برای اینکه قبایل پاکستانی را از کشمیر بیرون کند وارد این منطقه شده و با وجود قول هایی از طرف مهاتما گاندی داده شد هنوز کشمیری ها به استقلال نرسیدند و کشمکش میان هند و پاکستان بر سر کشمیر و الحاق آن به یکی از این دو کشور وجود دارد.

دبیر مجمع اسلامی کشمیر با معرفی تنوع مذاهب در کشمیر گفت: بیشتر مردم کشمیر اهل سنت هستند و گروهی نیز از شیعیان. در شرایط کنونی وضعیت شیعیان وخیم تر است چراکه کمک هایی که از سمت سعودی ها و امارات به سیل زدگان می شود با مدیریت رهبران اهل سنت به مناطق سنی نشین می رسد و شیعیان محروم هستند.

ان جی اوهای مردمی نیز تنها کمک های اولیه می کنند و تقریبا همه جاهستند اما کمک های عمرانی و اقتصادی وجود ندارد بسیاری از مردم مزارع و خانه هایشان از بین رفته بنابراین در شرایط بسیار سختی به سر می برند.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی از اقلیت های مذهبی برای جذب مسلمانان در شرایط بحرانی گفت: در اکتبر سال 2005 که زلزله ای در مظفر اباد کشمیر رخ داد ان جی اوهای مسیحی برای مردمی که همه چیز خود را از دست داده بودند کمک هایی کردند و در نهایت عده زیادی مرتد شده و به مسیحیت گرویدند در شرایط کنونی نیز احتمال این وجود دارد که گروه های غیر اسلامی برای گسترش مذاهب خود به کمک سیل زدگان بیایند و همان طرح را اجرا کنند برای همین لازم است سازمان کنفرانس اسلامی و جمهوری اسلامی ایران نسبت به چنین شرایطی توجه بیشتری داشته باشند چراکه با یک چالش بزرگ روبروهستیم.

دبیر مجمع اسلامی کشمیر اظهار داشت: مجمع نیز تاکنون برای دریافت کمک های بیشتر رایزنی هایی با نهادها و مراکز فرهنگی مساجد و دفاتر مراجع تقلید انجام دادیم اما به دلیل گسترده بودن فجایع سیل کشمیر نیازمند کمک های بیشتر هستیم .

وی گفت: پوشش رسانه ای سیل زدگان کشمیر بسیار ضعیف بود و امروز شیعیان کشمیر که از محبان امام(ره) و جمهوری اسلامی ایران هستند بیش از پیش به کمک برادرانشان نیازمندند.

احمد میری با تاکید بر اینکه فصل سرما در کشمیر فرارسیده و مردم مسلمان کشمیر به کمک های گسترده و فوری نیازدارند گفت: مجمع اسلامی کشمیر آمادگی این را دارد تا کمک های انسان دوستانه ایرانیان را به سیل زدگان کشمیر برساند و در حال حاضر در آستانه محرم که تعدادی از مبلغان به کشمیر میروند می توانند در ارسال این کمک برادران و خواهران خود رایاری دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha