شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علما

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه به سخن گهربار امام خمینی(ره) مبنی بر این که "ما هر چه داریم از کربلاست" اشاره کرد و گفت: باید با صیانت از فرهنگ ناب عاشورا، حسینی زندگی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علما، پیش از ظهر امروز در درس اخلاق ویژه مدیران استان کرمانشاه که در ستاد لشکر ۲۹ حضرت نبی اکرم(ص) برگزار شد، با تسلیت ایام عزای حسینی، با اشاره به مصائبی که دشمنان به امام حسین(ع)  وارد ساختند، گفت: سیدالشهدا(ع) این همه مصائب و سختی ها را متحمل شد تا انسان ها آزاد باشند و از بندگی افراد خارج شوند.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه به سخن گهربار امام خمینی(ره) مبنی بر این که "ما هر چه داریم از کربلاست" اشاره کرد و یادآور شد: باید از فرهنگ ناب عاشورا صیانت کنیم تا به انحراف کشیده نشود.

وی، حرکت در مسیر اهل بیت(ع) را زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی دانست و افزود: دلبستگی به دنیا خسران است و بر همین اساس حضرت علی(ع) فرمودند "دنیا را سه طلاقه کرده ام".

آیت الله علما با طرح این سئوال که وقتی می دانیم آخرتی وجود دارد، پس چرا با گناه کردن به سمت مخالفت با خدا می رویم؟، ابراز داشت: اگر کسی حق بندگی را ادا کند، خداوند متعال علاوه بر پاداش اخروی، در دنیا نیز او را سعادتمند خواهد کرد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با بیان این که بزرگان دین از غفلت به عنوان سم مهلک یاد می کنند، گفت: انسان نباید هیچ گاه از یاد خدا غافل باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha