سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
12

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد اسلامی نیازمند حمایت مؤثر علما و مراجع تقلید در تبیین مسائل فرهنگی و هنری در سطح جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سعید جابری انصاری، به همراه مشاوران و معاونان امروز در دیدار با آیت‌الله گرامی قمی که در دفتر ایشان برگزار شد، گزارشی از روند اقدامات انجام شده در حوزه نظارت بر بازار محصولات فرهنگی و هنری از سوی این ستاد را ارائه نمود.

وی ساماندهی گیم‌نت‌ها، تشکیل گشت‌های بازرسی ویژه، در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و اسباب بازی ها  با همکاری سایر دستگاه‌ها، جلوگیری از ورود مباحث غیر مجاز فرهنگی در بازار، صیانت از دست آوردهای فرهنگی و هنری، تعامل اثربخش با مجموعه‌های تأثیرگذار در سالم‌سازی فضای فرهنگی را از جمله این اقدامات معرفی کرد.

جابری انصاری همچنین نگاه به حوزه فرهنگ و هنر را با توجه به پیچیدگی های موجود در این حوزه بسیار مهم تلقی نمود و عنوان داشت، همانطور که مقام معظم رهبری همواره تأکید داشتند؛ ما در حوزه نظارت به عناوین یک باغبان در عرصه فرهنگی به هرس نمودن مسائل غیر مجاز فرهنگی در کشور پرداخته ایم.

دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: البته دستگاه های مختلف دیگری به غیر از وزارت فرهنگ در این حوزه تأثیرگذارند، بنابراین صرف نگاه دستورالعملی و بخش نامه ای در حوزه فرهنگ و هنر کارساز نیست و می بایست با منطق اصلاح و تعامل موضوعات فرهنگ و هنر را پی گیری نمود.

وی همچنین به اقدامات مؤثر سازمان قاچاق کالا و ارز و شورای عالی فضای مجازی در برخی بازی های رایانه ای اشاره نمود و ضمن تأکید بر همکاری خوب وزارت ارشاد با این مجموعه ها، زحمات نیروی انتظامی را در تعامل با وزارت ارشاد قابل تقدیر دانست.

جابری انصاری در پایان به نقش علما و مراجع تقلید در تبیین مسائل فرهنگی و هنری در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: وزارت ارشاد اسلامی نیازمند حمایت مؤثر علما و مراجع تقلید در تبیین مسائل فرهنگی و هنری در سطح جامعه است.

خاطرنشان می شود، این ستاد به عنوان یگانه مرجع نظارتی در حوزه فرهنگی و هنری برای کنترل بازار محصولات فرهنگی و هنری اعم از نرم افزار، فیلم، موسیقی، کتاب، اسباب بازی و... در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر وزیر از سال 90 تشکیل شده است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha