جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 338916
۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
رزاقی

حوزه/ حضرت قاسم(ع) قبل از رفتن به میدان جنگ از امام حسین(ع) اجازه گرفتند و تا امام(ع) به ایشان اجازه نداده بودند به میدان نرفتند و این نشان از ولایتمداری بارز قاسم ابن الحسن(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رزاقی، همزمان با ششمین شب مراسم سوگواری عزای حسینی (ع) در ورزشگاه حیدریان برگزار شد، با اشاره به آثار و برکات روز جمعه گفت: در روایتی از امام حسن عسکری(ع) آمده «جمعه روز فرزندم مهدی است، جمعه به معنا جمع است که در آن اجتماع بزرگ انسانیت صورت می‌گیرد.»

وی افزود: جمعه عید امام زمان(عج) است و شب و روز جمعه برای صاحب الزمان(عج) است که فرد باید به عظمت آن توجه کند.

این خطیب حوزوی، هدایت بشر و ایجاد نظم در نظام هستی را از جمله فلسفه‌های آمدن انبیا و امامان(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر امام(ع) در جامعه نباشد زمین اهل خود را فرو می‌برد و بقای حیات ما به سبب وجود مقدس امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: فرد باید ارتباط خود را با امام زمان(عج) حفظ کند؛ چرا که ارتباط با ایشان به معنای ارتباط با خدا و اهل‌بیت(ع) است وخدا عالم را برای کمال ایجاد کردو هدف از خلقت عالم اضمحلال و نابودی نبود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین رزاقی عنوان کرد: عالم وجود ایجاد شد تا فرد فرد افراد به کمال برسند و خداوند متعال برای این‌که انسانیت به کمال برسد بشر را آفرید، تاکنون نیز این هدف با آمدن انبیا و اولیای الهی محقق نشده است، چرا که این بزرگواران به وسیله افراد به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: حتی اهل‌بیت(ع) را که معلمان عالم هستند به شهادت رساندند و خدا آخرین معلم که امام زمان(عج) می‌باشد را نگه داشت تا مردم قدر ایشان را بدانندو صاحب الزمان(عج) فردی است که انسانیت را به کمال می‌رسانند .

این محقق حوزوی با بیان این‌که عشق به کمال و پیشرفت در وجود هر فردی است، خاطرنشان کرد: انسان به دنبال کمال و رشد بی نهایت است و انسانیت عدالت و احسان را دوست داشته و از ظلم متنفر  است که امام زمان(عج) عدالت را محقق کرده و ظلم را ریشه کن می‌کنند.

وی یادآور شد: انسان باید تمام کارهای خود را برای رضای خدا و حضرت حجت(عج) انجام دهد،باید هر کاری را می‌خواهد انجام بدهد نخست ببیند که آیا ولی عصر(عج) از این کار راضی هستند یا نه؛ متأسفانه امروز ما از وسایل، نمادها، اسباب بازی‌ها، فیلم‌ها و دیگر وسایلی که دشمنان امام زمان(عج) تولید می‌کنند استفاده می‌کنیم .

این خطیب حوزوی گفت: عقیده به امام زمان(عج) به معنای امام زمانی زندگی کردن و تلاش برای کسب رضایت ایشان است.

حجت‌الاسلام  والمسلمین رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان شخصیت حضرت قاسم(ع) پرداخت و ولایتمداری را از ویژگی‌ها بارز ایشان دانست و اظهار داشت: حضرت قاسم(ع) قبل از رفتن به میدان جنگ از امام حسین(ع) اجازه گرفتند و تا امام(ع) به ایشان اجازه نداده بودند به میدان نرفتند و این ولایتمداری ایشان را نشان می‌دهد .

وی تأکید کرد: ما نیز اکنون باید نسبت به صاحب الزمان(عج) ولایتمداری داشته و رابطه‌مان را با ایشان برقرار کنیم و حفظ ارتباط با امام زمان(عج) این است که فرد نسبت به اعمال و رفتارهای خود دقت داشته و گناهی را مرتکب نشود، چرا که هفته‌ای دو بار اعمال ما به محضر ایشان عرضه می‌شود.

سخنران مراسم با اشاره به این‌که شیعه وقتی گناه می‌کند امام زمان(عج) ناراحت می‌شوند، گفت: فرد باید با عبادات به محضر صاحب الزمان(عج) هدیه بفرستد.

وی ادامه داد: صدقه دادن برای سلامتی ولی عصر(عج) رابطه فرد را با ایشان حفظ می‌کندو فرد باید نسبت به امام زمان(عج) عشق داشته باشد .

این خطیب حوزوی، عشق به حجت خدا را از صفات قاسم بن حسن(ع) خواند و خاطرنشان کرد: عشق به حجت خدا در درون وجود ایشان موج می‌زد،‌ اگر جوانان و نوجوان به حضرت قاسم(ع) اقتدا کند به معنویت و ارزش‌های دینی عشق پیدا می‌کنند .

وی افزود: فرد باید عشق معنوی داشته باشدو این عشق غیر از عشق مادی و حیوانی است، در عشق معنوی عاشق خود را فدای معشوق می‌کند؛ در این عشق عاشق از معشوق خود جدا نمی‌شود که حضرت قاسم(ع) این را به ما نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha