شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نوروزی جامعه‌المصطفی

روضه خوان ها و مداح ها باید منابع روضه خود را از کتب معتبر بگیرند و اجازه ندهند که مطالب غیر متقن و ناصحیح وارد روضه های امام حسین(ع) شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد جواد نوروزی عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه قم در جمع عزاداران مسجد ملاوردی خان  قزوین گفت: در بحث اطاعت از مولا تنها شعار دادن فایده ای ندارد بلکه ادعا باید با عمل همراه باشد.

وی افزود: وقتی ادعای پیروی و اظهار ارادت به امام حسین(ع) داریم باید مثل امام حسین(ع) فکر و زندگی کرده و مثل امام حسین(ع) فرزند تربیت کنیم.

 حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: حضرت علی اکبر(ع) نمونه جوان و فرزندی است که امام حسین(ع) تربیت کرده است و این جوان به قدری با معرفت است که وقتی امام حسین(ع) از خبر دادن هاتفی از غیب در مورد سرنوشت کاروان کربلا و این که «مرگ در پی این کاروان روان است» صحبت می کند حضرت علی اکبر (ع) جواب می دهد اگر ما بر حق هستیم پس هیچ باکی از مرگ نیست.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی اظهار کرد: انسان در دوره جوانی خیلی آرزو دارد اما اینکه جوانی این چنین با معرفت صحبت کند الگو و معرفتی است که ما باید در مکتب امام حسین(ع) یاد بگیریم.

مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: علی اکبر (ع) دارای ارزش و مقام بلندی بود و تنها شعاع نورانی امام حسین(ع) بود که نگذاشت معارف بالای این جوان دیده شود و در ارزش و مقام این جوان همین بس که در زیارت نامه ها نام ایشان بعد از نام امام حسین(ع) ذکر می شود.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه روح انسان، نشات گرفته از روح الهی است گفت: وقتی که خدا انسان را آفرید جسم بی جان و بی  ارزشی بود که در گوشه ای افتاده بود اما وقتی که خداوند از روح خود در آن دمید به فرشتگان خود دستور داد که در برابر این موجود سجده کنید لذا روح انسان روحی پاک و خدایی است و باید مواظب باشیم که روح خود را آلوده نکنیم.

 عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: در بحث معرفت امام حسین(ع) باید از چیزهایی که روح را آلوده می کند دوری کرده و کاری کنیم که احساسات پاک برانگیخته شده و روح ما با روح امام حسین(ع) پیوند بخورد .

  وی افزود: در زمانه ای که عصر علم، دانش، و معرفت و آگاهی است درست صحبت کنیم و از نسبت دادن مطالب دروغ و بی پایه به بزرگواران کربلا دوری نماییم.

حجت الاسلام نوروزی گفت: روضه خوان ها و مداح ها باید منابع روضه خود را از منابع معتبر گرفته و اجازه ندهند که مطالب غیر متقن و ناصحیح وارد روضه های امام حسین(ع) شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی اظهار کرد:  سینه زنی های ما  باید سنتی و فقط جهت ابراز حزن باشد و این حزن ما هم به خاطر خودمان است که یک انسان کریم و بزرگواری را  که عالم ملک و ملکوت را به هم دیگر وصل می کرد از دست داده ایم و باید بر نادانی خود گریه کنیم.

حجت الاسلام نوروزی خاطر نشان کرد: آنچه در برابر معصوم (ع) وظیفه داریم اطاعت محض است و کسی که ادعای اطاعت و دوستی از امام حسین(ع) را دارد نگاه کند ببیند زن و فرزند و خانواده اش را چقدر دوست دارید، چقدر نسبت به مومنین و مسلمان ها غیرت دارد نه فقط ناموس خود بلکه ناموس همه  چرا که امام حسین(ع) و یارانش نسبت به ناموس مسلمان ها حساس و با غیرت بودند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: در بحث امامت و رهبری رفتار، گفتار و کردار خود  را طوری تنظیم کنیم که با رفتار امام (ع) هم پوشانی داشته باشد و اعتقادات و عمل ما با هم بخواند و حرکات و رفتار خود را با امام کنترل کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha