پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 339022
۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
آیت‌الله علما

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر توجه همگان بر ماموریت های قیام کربلاگفت: امروز باید سبک زندگی حسینی در جامعه نهادینه گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در جمع طلاب خواهر عزادارحسینی در مدرسه علمیه خواهران آیت‌الله العظمی خامنه ای این شهرستان به تشریح سبک و سیره زندگی حسینی پرداخت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، در این مراسم، اخلاق اسلامی را سیره و سبک زندگی برگرفته از سیره پیامبر تعریف کرد  و اظهارداشت: وقتی از امام حسین (ع) علت حرکت و قیامشان را سؤال کردند امام درجواب فرمودند: برای زنده کردن سیره جدم حرکت کردم لذا این مهم باید در نظر گرفته شود  و آنرا به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم یعنی سبک زندگی حسینی باید در تمام عرصه های زندگی جاری گردد.

این استاد حوزه، در ادامه با تاکید براینکه جوهره اخلاق این است که انسان نگاهش عوض شود، گفت: اخلاق، تقوا، تدین و سلامت آن وقتی است که انسان به طورکلی نگاهش، نگاه توحیدی و بندگی باشد.

وی در پایان تصریح کرد: امروز باید سعی کنیم در زندگی نگاهمان خدایی باشدکه اگر این نگاه در ما ایجاد شود، خدا ما را به محبت و عنایت خودش مشغول خواهد کرد و این بزرگترین پاداش است

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha