جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 339032
۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
حسینی خمینی

امام جمعه خمین با تاکید بر بصیرت افزایی و دشمن شناسی در عصر کنونی گفت: نهضت عاشورا بهترین شاخص برای سنجش حق از باطل است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بر ضرورت افزایش بصیرت حسینی تاکید کردو اظهارداشت:  بصیرت از شاخصه های اصلی قیام امام حسین (ع) است که باید عزاداران به آن اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید برجایگاه بصیرت در جوامع انسانی و مخصوصا در اسلام افزود:  با مرور کردن تاریخ مسلمین مشاهده می بینیم که مسلمین در هر برهه ای از زمان که بصیر بوده و با مشکلات و مسایل پیش رو  با بصیرت مواجه شدند توانستند موفق گردند اما اگر در موضوعی آگاهی دینی و سیاسی نداشتند مجبور به شکست شدند.

به گفته  امام جمعه خمین، مهم ترین عرصه بی بصیرتی در طول تاریخ را می توان در دوران زندگی امام علی(ع) و امام حسن(ع) مشاهده کرد که مردم به دلیل عدم آگاهی و عدم تشخیص دشمن امام عصر خود را رها کرده و او را یاری نکردند.

وی ادامه داد: در عصر ما نیز مهم ترین مثال در مورد بصیرت را می توان به انقلاب اسلامی ایران نسبت داد چرا که مردم ایران به رهبری امام خمینی صاحب بصیرت و قدرت تشخیص دشمن شده و توانستند بر حکومت تا دندان مسلح شاهنشاهی فائق آیند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی،  این بصیرت و آگاهی را برگرفته از قیام امام حسین(ع) دانست و ابرازداشت: خوشبختانه به مدد این بصیرت و آگاهی در سایه رهنمودهای رهبری آگاه و فرزانه، ایران در طول دوران بعد از انقلاب هم توانسته از گزند دسیسه ها و توطئه ها در امام بماند.

وی با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا مهم ترین شاخص در الگو گیری برای بصیرت و آگاهی است ابرازداشت:  امروز ما شاهد هستیم که عده ای از مسلمانان به دلیل بی بصیرتی حتی از اسلام واقعی جدا شده و گام در مسیر انحراف گذاشته اند که از نمونه های آن می توان به جریان وهابی تکفیری داعش اشاره کرد که متاسفانه امروز خیلی از مسلمانان به دلیل عدم داشتن شناخت قوی از دشمن به بیراهه  کشیده شده و به این گروهها که تماما  از سوی دشمنان امت اسلامی حمایت می شوند، جذب می گردند.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha