پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استادی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که حضور زنان در جامعه نباید موجب فراهم شدن بستر فساد شود، ابراز داشت: اسلام با حضور زن در جامعه مخالفتی ندارد، اما اختلاط زن و مرد مطلوب اسلام نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله استادی شامگاه سه شنبه در مراسم شام غریبان حسینیه شهدای قم، بقای دین را یکی از مهم ترین دلایل متحمل شدن مصائب از سوی امام حسین(ع) و حضرت زینب(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: عزاداران حسینی باید به این نکته توجه داشته باشند که ما علاوه بر حضور در مجالس و اشک ریختن، باید سبک زندگی امام حسین(ع) را در زندگی اجرایی کنیم و به فرامین و دستورات اهل بیت(ع) جامه عمل بپوشانیم.

وی با تاکید بر این که شیعیان و محبان اهل بیت(ع) باید زینت حضرت سیدالشهدا(ع) باشند، تصریح کرد: رفتار و سبک زندگی ملت ایران باید به گونه ای باشد که جهانیان شیفته اخلاق، دیانت و رفتار ما شوند و الگوی زندگی به دنیا معرفی کنیم. 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گشایش مشکلات را در گروی اعمال افراد جامعه دانست و اظهار داشت: اگر مردم به دو رویکرد محاسبه و مراقبه در زندگی های خود اهتمام داشته باشند، علاوه بر این که زینت اهل بیت(ع) هستند قادر خواهند بود به رفع مشکلات پرداخته و به پیشرفت های بسیاری دست پیدا کنند.

آیت الله استادی در ادامه با تاکید بر این که حضور زنان در جامعه نباید موجب فراهم شدن بستر فساد شود، ابراز داشت: اسلام با حضور زن در جامعه مخالفتی نکرده است؛ اما بانوان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که همواره حجاب خود را رعایت کنند و به گونه ای در جامعه حضور پیدا نکنند که موجب گناه شوند.

*حضور بانوان در جامعه زمینه ساز گناه و فساد نشود

وی با بیان اینکه بدحجابی برخی خانم ها موجب مفسده و گناه جوانان می شود، اظهار داشت: نباید صحبت با نامحرم برای بانوان به صورت عادی جلوه کند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به طرح تکریم بانوان که توسط شهرداری تهران اجرا شد، ابراز داشت: متاسفانه با اجرایی شدن این طرح، تبلیغات منفی و کارشکنی هایی از سوی افرادی صورت گرفت در حالی که آن ها باید به این نکته توجه داشته باشند که اختلاط زن و مرد مطلوب اسلام نیست.    

*بانوان از اهتمام حضرت زینب(س) به حجاب الگو بگیرند

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه بانوان حضرت زینب(س)را الگوی خود قرار دهند، ابراز داشت: حضرت زینب کبری(س) در زمینه دین داری و تقوا الگو هستند و بانوان جامعه از اهتمام این بانوی بزرگوار به عفاف و حجاب درس بگیرند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

*مجالس حسینی هرساله پرشکوه تر برگزار می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود محرم و صفر را خنثی کننده تبلیغات سوء دشمنان برای انحراف و سقوط جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: ارتباط مردم با امام حسین(ع) موجب بیمه شدن آن ها می شود و مجالس حسینی هرساله نسبت به سال های گذشته با شور و شکوه بیشتری برگزار می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی معتقد بود ارتباط مردم با امام حسین(ع) موجب دینداری و صحیح شدن عمل آن ها می شود، گفت: شیعه از ارتباطی درونی با امام حسین(ع) برخوردار است که دشمنان نمی توانند آن را از بین ببرند؛ اما آن ها همواره در تلاش هستند تا با زمینه سازی فساد در جامعه، عمل مردم را تضعیف کنند.

*تا زمانی که عاشورایی باشیم دشمنان موفق نخواهند بود

آیت الله استادی با تاکید بر این که دشمنان می دانند که این ملت تا زمانی که عاشورایی باشد به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت، ابراز داشت: مجالس حسینی موجب بقا و تقویت دین شده است، اما عزاداران باید نسبت به قیام امام حسین(ع) تدبر داشته باشند تا ابعاد مختلف این قیام را به درستی متوجه شوند. 

وی با بیان این که باید خداوند را شاکر باشیم که در کشور حکومت اسلامی قرار دارد، گفت: در راس این نظام مجتهد جامع الشرایطی قرار دارد که مورد علاقه ملت است.

عضو جامعه مدرسین افزود: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) اصلاح امت پیامبر(ع) و در راس آن اصلاح حکومت بود.

*نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در قیام عاشورا

آیت الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود با تببین جایگاه عظیم حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم پرداخت و اظهار داشت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تکمیل کننده قیام عاشورا بودند و با نقش آفرینی این دو شخصیت عظیم، اهداف قیام عاشورا ماندگار شد.

وی یکی از مهم ترین دلایل ماندگاری قیام عاشورا را نقش آفرینی حضرت زینب(س) عنوان کرد و گفت: سخنان و مدح های شایسته ای از علمای اهل تسنن نیز در خصوص جایگاه حضرت زینب(س) به عنوان عقیله بنی هاشم تبیین شده است.

*شجاعت و قوت قلب دو ویژگی حضرت زینب(س)

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که بر اساس روایات حضرت زینب(س) از حیث صفات شایسته و ارزشمند پس از مادر خود حضرت زهرا(س) برتر از دیگران است، ابراز داشت: بر این اساس بود که حضرت زینب(س) به صدیقه صغری نیز شهرت داشتند و شجاعت و قوت قلب ایشان دلیلی بر روشن گری ها بود؛ این بانوی باعظمت در مجلس ابن زیاد وی را ابن مرجانه خطاب کرد و با تمام قدرت در مقابلش ایستاد.

*ولایت مداری حضرت زینب(س)

آیت الله استادی خطبه حضرت زینب(س) در دفاع از اسلام را یادآور خطبه های امیرالمونین(ع) دانست و گفت: عقیله بنی هاشم هیچ گاه به امام حسین(ع) نگفت که به مصاف یزید نرود یا خانواده را با خود همراه نکند؛ ایشان ولایت مدار بود و همواره از امام حسین(ع) تبعیت می کرد.

*عرفان حضرت زینب(س)

وی حضرت زینب(س) را شریک امام حسین(ع) در دفاع از اسلام و دین عنوان کرد و ابراز داشت: این بانوی گرانقدر با وجود متحمل شدن مصیبت های بسیاری گفت در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم که این مسئله ناشی از عرفان و ارتباط عمیق با خداوند است.

عضو جامعه مدرسین در پایان با تاکید بر اینکه روشن گری های حضرت زینب(س) و قیام امام حسین(ع) موجب دفاع از دین و ممانعت از انحراف اسلام شد، خاطرنشان کرد: خطبه ای که عقیله بنی هاشم در مقابل ابن زیاد بیان کرد تداعی کننده و همانند خطبه ای بود که حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت داشتند.

انتهای پیا/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha