پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام دارابی سازمان تبلیغات

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي سازمان تبليغات اسلامي از برگزاری دومين اجلاس منطقه‌اي نماز با مشارکت 8 استان، 19 آبان ماه در تهران خبر داد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام علی دارابي، جانشين كميته علمي و پژوهشي بيست و سومين اجلاس سراسري نماز، با تشريح اقدامات اين كميته، گفت: ترديدي نيست كه تبليغ و ترويج فرهنگ نماز از سوي مبلغان و هيئات مذهبي، مسئوليتي بسيار خطير و مقدس به شمار مي رود تا با كيفيت بخشيدن به نماز و همگاني كردن آن به وظائف اصلي خود جامه عمل بپوشانند.

*ترویج فرهنگ نماز؛ وظیفه ای همگانی

وی در تبيين پيش نياز هاي اين مهم، خاطر نشان كرد: در اين مسير نوراني، ما نيازمند همكاري همه صاحبان انديشه و قلم، صاحبان رسانه و منابر، طلاب و دانشجويان، برای اداي اين وظيفه الهي هستيم تا به مدد خداوند سبحان، افق هاي روشني را براي تحول و بهبود در امر توسعه و ترويج فرهنگ نماز شاهد باشيم.

مدير كل دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي در تشريح فلسفه برگزاري اجلاس نماز، افزود: اجلاس نماز در حقيقت بستر سازي براي انجام بهتر عبادات جمعي و تعاملات اجتماعي با محوريت مساجد، به منظور تقويت انسجام اجتماعي و ارتباطات اسلامي مي باشد.

حجت الاسلام دارابی با مهم دانستن ترويج فرهنگ نماز گفت: موضوع نماز و فرهنگ تعالي‌بخش آن از زوایای مختلف داراي اهميت است؛ زيرا از يك سو بعد عبادي آن مدنظر است و از سوي ديگر فرهنگ تعالي نماز كه جامعه به اين فرهنگ متعالي براي نجات از مادي‌گرايي و گرايش به ابعاد معنوي آن محتاج است

وی تصریح کرد: تحقق آرمان ها و اهداف عاليه جامعه اسلامي، مستلزم تأمين كاركرد هاي فرهنگي و اجتماعي "نماز" به عنوان عاملي اصلي در شكل دادن ذهن و رفتار عمومي مردم و تأثيرگذار در عرصه اجتماعي و اقتصادي است.

*برگزاری اجلاس های منطقه ای

این فعال فرهنگی همچنین درادامه با اشاره به اقدامات انجام شده براي برگزاري هر چه بهتر اجلاس بیست و سوم نماز، گفت: این اجلاس با موضوع « نماز و تعالي فرهنگي» برگزار مي‌گردد و براساس تصميم كميته علمي و پژوهشي، اجلاس‌هاي منطقه‌اي نيز در راستاي كاربردي نمودن فرهنگ نماز با محوريت پنج استان و همكاري ساير استان‌ها تشكيل و اين امر خطير را دنبال مي‌كنند.

جانشين كميته علمي و پژوهشي اجلاس سراسري نماز ادامه داد:  محورهاي فراخوان اجلاس بيست و سوم از زواياي مختلف داراي تحليل و نوآوري است و اين امر مهم در اجلاس‌هاي منطقه‌اي با حضور فرهيختگان فرهنگي و ديني مورد بحث و تبادل‌نظر قرار مي‌گيرد.

*19 آبان؛ زمان اجلاس دوم منطقه ای

عضو كميته علمي و پژوهشي اجلاس سراسري نماز خاطرنشان کرد: در اجلاس بيست و سوم به دنبال اخذ مقالات فاخر و ارزشمند از سوي تمامي فرهيختگان هستيم. به همين منظور دومين اجلاس منطقه‌اي در اداره كل تبليغات اسلامي استان تهران با مشاركت ادارات كل تبليغات اسلامي استان‌هاي قم، سمنان، گلستان، مازندران، گيلان، زنجان و البرز در 19 آبان برگزار مي‌گردد.

*نحوه ارسال مقالات

وی در پایان گفت: اساتيد و محققين مي‌توانند مقالات خود را به نشاني www.ejlasnamaz.ir  ارسال و در راستاي ترويج و توسعه فرهنگ نماز مشاركت جدي داشته باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha