پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
1

با وجود تهدید گروه های مسلح مبنی بر حمله به هیئت های عزاداری، هزاران عزادار لبیک گویان از خانه های خویش بیرون آمدند تا تاکید کنند که آنها تا رسیدن به پیروزی به راه امام حسین(ع) ادامه خواهند داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، همانند هرسال مردم سوریه یاد و خاطره کربلای حسین را با برپایی مجالس عزاداری و مراسم سخنرانی در مساجد و حسینیه های این شهر گرامی داشتند. عاشقان امام حسین(ع) در این روز با مولای خود تجدید بیعت کرده و شعار لبیک یا حسین سر دادند که نشان دهنده پیروزی خون بر شمشیر بود.

برپا کنندگان این مراسم در سوریه بر مجسم شدن کربلای امام حسین(ع) در این عصر تاکید داشتند و با برپایی سخنرانی های سیره حسینی بر اهمیت فداکاری در راه عدالت تاکید کردند. سخنرانان این مراسم ها تاکید کردند که اوضاع امروز منطقه، انعکاس واقعه کربلا و بیانگر مفاهیم فداکاری و ایثار می باشد.

در روز عاشورا نیز مراسم عزاداری ابی عبدالله الحسین علیه السلام در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد و عاشقان اهل بیت علیهم السلام رهسپار حسینیه ها و اماکن مقدس شدند تا در مراسم عزاداری و احیای اندیشه حسینی شرکت کنند. در این راستا محله های مختلف شهر دمشق شاهد برپایی مراسم راهپیمایی عاشورا با حضور زنان و مردان و کودکان بود.

گروهی از عزاداران نیز در حرم حضرت زینب(س) خیمه های عزا برپا کردند تا یادآور مصایب کربلا باشد. دراین روز بزرگ حرم حضرت زینب(س) نیز شاهد روی آوردن جمعیت انبوه عزاداران و زائران از نقاط مختلف جهان بود به ویژه پس از بازگشت امنیت به این منطقه و اطراف آن.

مردم، تهدیدات تروریستها را نادیده گرفتند

با وجود تهدید گروه های مسلح مبنی بر حمله به هیئت های عزاداری و حسینیه ها امسال هزاران عزادار لبیک گویان از خانه های خویش بیرون آمدند تا تمام این تهدیدها را نادیده بگیرند و تاکید کنند که آنها تا رسیدن به پیروزی به راه امام حسین(ع) ادامه خواهند داد.

امسال چهارمین سال است که مراسم عاشورا در سایه جنگ ارتش سوریه با گروه های تروریستی برگزار می‌شود و از این رو مراسم عزاداری در حرم حضرت زینب و حضرت زقیه و تعدادی از محله های دمشق برپا میشود.

در همین راستا محله های الجعفرالصادق و زین العابدین و الامین در شهر دمشق سیاهپوش شده و دیوارهای این محله ها با تصاویر شهدای مدافع وطن و عتبات مقدس پوشانده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha