پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی اراکی

حوزه / حزب اموی و سفیانی که امروز با چهره های مختلفی چون داعش و وهابی علیه مبانی دین اسلام در حال فعالیت هستند، تنها به دنبال خاموش کردن حیات اسلام، ازبین بردن غیرت دینی و بی رغبتی نسبت به اررزش ها می باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی اراکی، در مراسم یازدهمین روز از دهه محرم، که با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و دیگر اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمومنین(ع)  قم برگزار شد، به تشریح دستاوردهای نهضت عاشورا بعد از حادثه کربلا پرداخت و گفت: نهضت حضرت امام حسین (ع) یکی از برجسته ترین و موثرترین نهضت هادر طول تاریخ است.

وی افزود: احیاء دین اسلام و سنت پیامبر خاتم(ص) یکی از مهمترین دستاورد عاشورا بود که دشمن  برای از بین بردن آن برنامه مدونی انجام داده  و در برخی عرصه ها  نیز به اهدافی دست پیدا کرده است.  

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی ادامه داد: اگر قیام آن حضرت نبود، قطعا دین اسلام که مهمترین فلسفه بعثت به شمار می رود، با تبلیغات مسموم بنی امیه به فراموشی می گرایید و دیگر اثری از مکتب اهل بیت (ع) در جامعه دینی مشاهده نمی شد. 

وی خاطر نشان کرد: پیامبر خاتم(ص) از طریق معرفی اسلام، روح حیات معنوی را در بشریت دمید و زندگی، نور و امید به بشر بخشید و تنها از طریق همین حیات معنوی،  ابعاد دیگر زندگی انسان، مانند، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به رشد، بالندگی و پیشرفت خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیان این که اعراب جاهلیت از این حیات الهی هیچ گونه بهره ای نبرده بود گفت: دین حق، دینی است که رکن، باطن و ستون اصلی آن را ولایت حضرت علی (ع) تشکیل می دهد و ولایت است که به دین زیبایی، کمال بخشید است.  

سخنران مراسم با اشاره به این که یکی از اهداف نهضت حضرت ابی عبد الله الحسین (ع) احیاء این چنین دینی بود، افزود: دشمن با برنامه ریزی دقیق، درصدد خاموش کردن حیات دین واقعی بود که ستون اصلی آن را ولایت تشکیل داده و در این راه بنی امیه از هیچ تلاشی فرو گذاری نکردند.

*بنی امیه در چهره داعش به میدان آمده است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی اظهارداشت: حزب اموی و سفیانی که امروز با چهره های مختلفی چون داعش و وهابی، علیه مبانی دین اسلام در حال فعالیت هستند، به دنبال خاموش کردن حیات اسلام، ازبین بردن غیرت دینی و بی رغبتی نسبت به اررزش ها از طریق جنگ نرم می باشند.   

 وی با بیان این که دشمن از طریق جنگ نرم با انجام یک سلسله اقدامات خصومت آمیز تعمدی، هدفمند و برنامه ریزی شده، مبانی ارزشی، اعتقادات دینی یک جامعه را مورد هدف قرارمی دهد ابرازداشت: در این نوع جنگ ها، دشمن سعی می کند مبانی ارزشی، اعتقادات دینی،گرایشات و احساسات معنوی و الهی را که از عناصر مهم حیات دین هستند را مورد هجمه قرا دهد و در آن تغییر ایجاد کند.       

دشمن از طریق جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی است

سخنران مراسم  با بیان این که دشمن در جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی است، گفت: درگذشته بنی امیه به سردمداری معاویه با اجیر کردن محدثین و شعرا، جعل احادیث، منع نقل حدیث،  ترویج دادن تسامح و تساهل و احداث 70 هزار منبر علیه ولایت اقدام نمود تا چهره ولایت، یعنی حضرت علی (ع) را که رکن دین بود را خاموش کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی ادامه داد: امروز بنی امیه با چهره دیگر از طریق علم کردن  20 هزار  شبکه ماهواره ای، سایت های مجازی، واتساپ، فیس بوک و موبایل همان اندیشه معاویه را دنبال می کند؛ می خواهند این سرمایه عظیم ولایت و ازرش های دینی را از بین ببرند.

وی  اظهارداشت: دشمن می خواهد از طریق گسترش فرهنگ بی بندباری، تجمل گرایی، مصرف گرای، تغییر ذائقه مردم، جدایی دین از سیاست، ازبین بردن تعصب، غیرت و اراده دینی، رواج فکر سرمایه داری، آسایش و رفاه زندگی، ولایت را از جامعه  بگیرد و جامعه دینی را به یک بی ارادگی و بی خیالی نسبت به ارزش ها تبدیل کند.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی اراکی  با اشاره به این که امروز بنی امیه با یک نقاب و چهره جدیدی به نام داعش پا به عرصه وجود گذاشته، خاطر نشان کرد: تفکرات  ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تکفیری زائیده همان تفکر معاویه است که داعیه خلافت  دارد.

وی در پایان اظهار داشت: روحانیت شیعی  که سنگر بان اصلی نظام و انقلاب است، وظیفه دارد با تمام وجود در برابر این هجمه دشمن بایستد و این نوع تفکرات سلفی  وهابی را که داعیه خلافت در جامعه اسلامی را دارند را برملاکند و مردم را هرچه بیشتر با این تفکرات ضد اسلامی آشنا نماید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha