شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 339209
۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
حضرت زینب

هماش بانوان عاشورایی با شعار "لبیک یا زینب(س) به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، در جوار امامزاده زید بن علی(ع) خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین نیازی، از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در این همایش با اشاره به جایگاه برجسته حضرت زینب کبری(س)، گفت: این بزرگوار با خطبه های آتشین و جانسوز خود آل بنی امیه را رسوا کرد و برای همیشه در تاریخ ثبت شد.

این محقق حوزوی با بیان این که رسالت زینب کبری(س) بعد از واقعه عاشورا جدی تر شد، ابراز داشت: مهمترین رسالت عقیله بنی هاشم(س) علاوه بر رهبری کاروان اسرا و حفاظت از جان امام سجاد(ع) انتقال پیام های عاشورای حسینی بود.

وی با اشاره به کلام حضرت زینب (ع) در مجلس یزید که فرمود «ما رایت الا جمیلا» / جز زیبا چیزی ندیدم»، گفت: این بیان نشان از شجاعت، شهامت، تقوا و ایمان حضرت داشت و امروز نیز بانوان شیعه و باید با تاسی از زینب کبری(س) و صبر آن حضرت، شهامت و صبر را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی همچنین با اشاره به این که امروز مادران شهدا و همسران جانبازان  و همه بانوان صبور، عقیله بنی هاشم(س) را الگوی خود قرارداده اند از بانوان خواست با حفظ حجاب، عفت و حیای خود همیشه در مقابل ظلم بایستند و زندگی مومنانه ای داشته باشند.

برپایه این گزارش، قرائت میثاق نامه با شهدا، تجلیل از خانواده های شهدا و مادران ایثارگر و همچنین اجرای تعزیه و مداحی از جمله برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha