سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 339213
۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
همایش رهروان زینبی

در سالروز شهادت سیدالساجدین(ع) همایش «رهروان زینبی» با ندای "لبیک یا زینب"، با حضور بانوان عزادار در بیش از270 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار شد.

 به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، همایش بانوان عاشورایی با شعار "لبیک یا زینب(س)" به منظور الگوگیری بانوان از عقیله بنی هاشم(س) و پیام آور نهضت حسینی و همچنین تبیین خطبه حضرت زینب کـبری (س) امروزهمزمان با دوازدهم محرم، به همت سازمان اوقاف و امورخیریه،  در بیش از270 بقعه و امامزاده کشور برگزار شد.

در این همایش ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب عقیله بنی هاشم(س) پرداخته و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت نیز در رثای پیام آور مظلوم کربلا به مرثیه سرایی پرداختند و بانوان ایران اسلامی در سوگ سیدالشهدا(ع)، امام العارفین حضرت سجاد(س) و عمه سادات زینب کبری(س) اشک ماتم ریختند.

بانوان شرکت کننده در این همایش ها در حالی که پرچم های یا زینب (س) در دســـــــت داشتند، با امضای میثاق نامه ای، با حضرت زینب سلام الله علیها و آرمان های والای آن حضرت پیمانی دوباره بستند.

در بخشی از این میثاق نامه آمده است: ای بانوی صبر، اگر نبود خطبه های حماسی و آتشین شما، ‌جریان عاشورا به فراموشی سپرده می شد.

در این برنامه فرهنگی همچنین از مادران، همسران و دختران شهدا و همسران جانبازان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام 3/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha