جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نبوی

متأسفانه امروز شاهد استفاده نادرست از لباس مقدس روحانیت در برخی از فیلم ها و سریال ها هستیم که گاهی به حال طنز نیز در می آید که زیبنده این لباس نیست.

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه با انتقاد از استفاده ابزاری از لباس روحانیت در سریال ها و فیلم های سینمایی، خطاب به رئیس جدید صدا و سیما گفت: متأسفانه امروز شاهد استفاده نادرست از لباس مقدس روحانیت در برخی از فیلم ها و سریال ها هستیم که گاهی به حال طنز نیز در می آید که زیبنده این لباس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به نقش صدا و سیما از اول انقلاب تا به امروز پرداخت و گفت: این نهاد تاکنون از سیر صعودی مناسبی برخوردار بوده و در زمان آقای مهندس ضرغامی با وجود مشکلات، فعالیت های مناسبی صورت پذیرفته و برنامه های خوبی به مرحله تولید و پخش رسیده است.

وی ادامه داد: با حضور آقای مهندس سرافراز در منصب ریاست صدا و سیما بسیار امیدواریم که با ویژگی های ارزشی که در ایشان وجود دارد، گام های قوی و محکم تری برداشته شود.

*انتظارات حوزه های علمیه از رئیس جدید صدا و سیما

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در ادامه به انتظارات حوزه های علمیه از رئیس جدید صدا و سیما اشاره کرد و بیان داشت: نخستین نکته ای که در این موضوع باید به آن پرداخت، این است که باید موضوعات معارفی را از نگاه شخصی به نگاه گروهی تبدیل کرد و نظارت و کنترل مناسب تری بر روی آن داشت.

این کارشناس حوزوی اظهار داشت: امروزه متأسفانه در برخی از برنامه های زنده مطالبی عنوان می شود که از پختگی کافی برخوردار نیست و موجی را ایجاد می کند که نمی توان آن را کنترل کرد و جواب معکوس می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی افزود: همانطوری که در مباحث سلامت گروه های مختلفی نظر می دهند تا به یک جمع بندی برای طرح یک موضوع برسند، در موضوعات معارفی نیز باید شورایی تشکیل شود تا بتوان مطالبی جامع و مفید از صدا و سیما به جامعه عرضه کرد.

*ضرورتی برای پخش زنده برنامه معارفی وجود ندارد!

وی با بیان این مطلب که ضرورتی برای اجرای برنامه معارفی زنده وجود ندارد، ابراز داشت: برای جامعه تفاوتی ندارد که این نوع برنامه ها پخش زنده باشد یا غیر زنده؛ چراکه همانند یک مسابقه فوتبال نیست که پخش زنده آن اهمیت داشته باشد؛ پس باید این نوع برنامه ها از قبل ضبط شده و با نظارت کامل به روی آنتن برود.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با تأکید بر نظارت بیشتر بر روی گویندگان و مجری های صدا و سیما، خاطرنشان ساخت: باید مطالب با پختگی بیشتری از سوی مجریان تلویزیونی ارائه گردد تا بتوان برنامه های معارفی صدا و سیما را ارتقاء و رشد داد.

*پخش اشعار صوفیانه از صدا و سیما!

این استاد حوزه با بیان این مطلب که گاهی شاهد، پخش اشعار صوفیانه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم، تصریح کرد: کنترل بر روی برنامه های هنری صدا و سیما از دیگر مواردی است که باید به آن توجه بیشتری داشت؛ چراکه گاهی برخی اشعار از این برنامه ها پخش می شود که صوفیانه بوده و خود مجری و کارگردان آن نیز متوجه این موضوع نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی توجه به بستر تخصصی در فیلم ها و سریال های معارفی را یک ضرورت دانست و گفت: در این نوع سریال ها باید با حوزه به عنوان مرجع مباحث معارفی مشورت شود تا فیلم هایی غنی و بدون اشکال ساخته و به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: مقصود از حوزه، رجوع به یک روحانی برای ساخت یک فیلم نیست؛ بلکه باید با مرجع آن که سازمان حوزه است، ارتباط برقرار کرد.

*با استفاده ابزاری از لباس روحانیت، مقابله شود!

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با انتقاد از استفاده ابزاری از لباس روحانیت در سریال ها و فیلم های سینمایی، اظهار داشت: متأسفانه امروز شاهد استفاده نادرست از لباس مقدس روحانیت در برخی از فیلم ها و سریال ها هستیم که گاهی به حال طنز نیز در می آید که زیبنده این لباس نیست.

وی افزود: تأسف بیشتر این است که گاهی برخی از بازیگرانی که در أشکال و چهره های گوناگون در سریال ها دیده می شوند، به عنوان بازیگر نقش روحانی معرفی شده و با این لباس به ایفای نقش می پردازند که کاملا غلط است.

معاون تبلیغ حوزه ابراز داشت: گاهی نیز برخی از فیلم ها از مضمون غلطی برخوردار هستند که لباس روحانیت در آن استفاده شده و موجب بروز برخی از مشکلات می شود.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان ساخت: انتظار ما از رئیس جدید صدا و سیما این است که ساماندهی خوبی در این موضوعات صورت بپذیرد تا شاهد چنین معضلاتی نباشیم.

*برگزاری چندین دوره کارشناسی ارشد هنر و رسانه در حوزه

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تصریح کرد: امروز یکی از بخش های مدیریت حوزه های علمیه، اداره کل رسانه است که با برخی از کارگردانان تعاملات خوبی را برقرار کرده و با صدا و سیما نیز می تواند همکاری های مناسبی داشته باشد.

وی در پایان گفت: چندین دوره کارشناسی ارشد هنر و رسانه در حوزه های علمیه برگزار شده و متخصصان خوبی از دل این دوره ها به دست آورده ایم که صدا و سیما می تواند از آنان استفاده نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • SALAT IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    یکی از علمای تهران به رحمت ایزدی پیوست آیت الله سید رضا ابطحی از علمای تهران در سن 90 سالگی درگذشت به گزارش صلات (ستاد اقامه نماز سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ) آیت الله حاج سید رضا ابطحی متولد 1303 شمسی ، امام جماعت مسجد فخرآباد واقع در تهران ، چهارراه فخرآباد ، ابتدای خیابان شهید مشکی ، به دلیل کهولت سن دارفانی را وداع کرد براساس این گزارش ، پیکر این عالم ربانی صبح روز جمعه مورخ 9/8/93 از مقابل مسجد فخرآباد تشییع شد و روز دوشنبه 19/08/93 از ساعت 14:30 تا 16:00 مجلس بزرگداشتی در همان مسجد برگزار خواهد شد. گفتنی است حجت الاسلام میرلوحی داماد آیت الله مهدوی کنی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما با تایید این مطلب که آیت الله ابطحی از دوستان آیت الله مهدوی کنی بوده است افزود : آن دو بزرگوار از شاگردان مرحوم آیت الله برهان بوده اند.
  • ع IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    همین معتقدی برنامه زنده و ظبط شده فرقی با هم ندارند معلومه که با علم رسانه آشنایی نداری، نه جانم خیلی هم فرق داره، این نظر نمایش داده نمیشه که من وقت خودم را تلف کنم و تفاوتهای آنرا بیان کنم.