چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسینی مزاری صدای افغان

حوزه/ در برابر تهاجمات رسانه ای غرب نباید تنها به دفاع اکتفا کرد، بلکه باید حالت تهاجمی به خود گرفته و قبل از آن که آنها با واژه سازی برای ما فرهنگ بسازند، ما فرهنگ غنی اسلام را به مخاطبان خود در دنیا عرضه کنیم.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری، مدیر خبرگزاری صدای افغان(آوا) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه مستقر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در مصلی امام خمینی(ره) تهران، با اشاره به آزاد اندیشی علمی موجود در حوزه های علمیه مترقی شیعی، اظهار داشت: حوزه منبع مهم و قوی برای فرهنگ سازی دراین عرصه است و طبیعی است که حد و مرز تعریف شده برای آزادی در حوزه ها همان مرزی است که دین مبین اسلام تبیین، ترسیم و ارائه نموده است.

وی ادامه داد: امروز آزادی مسئولانه درعرصه مطبوعات و فعالیت های رسانه ای از جایگاه پراهمیتی در جوامع بشری برخورداراست، چرا که دشمنان سعی دارند آزادی ولنگارانه را ترویج داده و کاری کنند که خبرنگاران، غیرمسئولانه هرچه دلشان خواست بگویند و بنویسند.

مدیر خبرگزاری صدای افغان(آوا)، نگاه حوزه علمیه به آزادی بیان را همان دیدگاه اسلام ناب ذکر کرد و افزود: از دید غربی ها ترویج آزادی غیرمسئولانه دست مایه ای است تا از آن علیه مبانی دینی و ارزشی اسلام سوء استفاده کنند و طبیعی است که مراکز قدرت فکری و فرهنگی اسلامی هم باید دراین عرصه وارد شده و دربرابر واژه سازی ها و مقاله سازی های غربی ها بایستند.

حجت الاسلام حسینی مزاری تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که در برابر تهاجمات فرهنگی و رسانه ای غرب نباید تنها به دفاع کردن اکتفا کرد، بلکه باید حالت تهاجمی به خود گرفته و قبل از آن که آنها با واژه سازی برای ما فرهنگ بسازند، ما فرهنگ غنی اسلام را به مخاطبان خود در دنیا عرضه کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تهاجم به فرهنگ منحط غرب و دفاع همه جانبه از ارزش های اسلامی، خاطرنشان کرد: با این کار دشمنان و رقبای ما درمعرض تهاجم امواج نورانی و مستحکم معارف دینی و اسلامی قرارگرفته و آن ها را مجبوربه پاسخ دادن می کنیم نه این که آن ها حرف بزنند وما مجبوربه پاسخ گویی باشیم.

مدیر خبرگزاری صدای افغان(آوا) در پایان خواستار نهادینه سازی آزادی تعریف شده از منظر اسلام در رسانه ها شد و گفت: مطبوعات و رسانه ها باید در چارچوب تعاریف اسلامی و حدود و ثغور فرهنگ دینی و اسلامی عمل کنند تا شاهد اطلاع رسانی قانون مند، شفاف و درست در عرصه مطبوعات باشیم.

 انتهای پیام 34/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha