جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی شبیری زنجانی

حوزه/ حضرت آیت الله شبیری زنجانی مال حرام را مانع کسب مقام های معنوی و استجابت دعا دانستند و گفتند:کسی که می خواهد دعایش مستجاب شود باید به کسب حلال توجه داشته باشد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید در جمع تعدادی از طلّاب حوزه علمیه قم در پاسخ به سوالی درباره شرایط استجابت دعا، با اشاره به احادیث حضرات معصومین علیهم السلام، توجه به حلال بودن کسب و مال را در استجابت دعا لازم دانستند.

ایشان عدم پرداخت خمس و زکات را یکی از مصادیق مال حرام دانستند و ادامه دادند: خمس متعلّق به امام معصوم علیه السلام و سادات فقیر است و باید در جهت خود مصرف شود و کسی که خمس خود را نمی دهد در واقع مال دیگران را نمی پردازد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی افزودند: ما روایات زیادی داریم که در آن به مقدّر بودن روزی افراد اشاره شده و می فرمایند، رزق را به حرام آلوده نکنید. ما باید به این نکات توجه داشته باشیم و در جهت کسب مال حلال تلاش کنیم. بزرگان ما خیلی در این زمینه دقّت داشته اند. مال حرام جلوی رشد معنوی انسان را می گیرد و عذاب آخرت را در پی دارد.

ایشان زمان و مکان دعا را نیز در استجابت آن مؤثردانستند و گفتند: از ائمه معصومین علیهم السلام در این زمینه روایات زیادی نقل شده که انسان بهتر است در آن زمان ها به دعا بپردازد، چرا که به حسب روایات زمان و مکان قطعا در استجابت دعا مؤثرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha