پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علوی بروجردی

حوزه/ استفاده از ابزارآلات لهو و لعب و غنا در هر مجلسی حتی عزاداری امام حسین (ع) اگر به سبک موسیقی های حرام غربی اجرا شود حرام می باشد و این را همه فقها تاکید می کنند .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»؛ آیت الله علوی بروجردی ظهر امروز دردیدار مسئولان همایش علمی، فرهنگی آسیب های غنا و موسیقی» که در دفترمعظم له برگزارشد، اظهار داشت: مسئله غنا در قرآن و در لسان روایات مورد نهی قرار گرفته است .

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: موسیقی و مجالس لعب و لهو در دربار عباسیان بطور چشمگیری رشد پیدا کردو فقهای شیعه با ارائه ادله قرآنی و روایی با مجالس بیهوده گویی و پوچی گرایی مبارزه کرده اند .

آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه«استناد مستشرقین برای معرفی اسلام، داستان‌های هزاریک شب بغداد است، ادامه داد: رشد و توسعه غنا و موسیقی لهو و لعب در دوران خلفای عباسی که موجب امتیاز ویژه اسلام و قرآن نزد مستشرقین می باشد جای تاسف است.

وی یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی را استفاده از ابزار موسیقی و تخدیر اذهان عمومی بخصوص جوانان دانست و بیان کرد: ائمه اطهار(ع) همواره با موسیقی و غنا و لهو و لعب به مبارزه برخاسته و با سیره و گفتار انزجار خود را از آن اعلام کرده اند .

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: استکبار برای اینکه بتواند مقاصد و اهداف خود را به خوبی در جوامع اسلامی پیاده  کند؛  به دنبال  ایجاد سرگرمی های مبتذل و مخرب برای مردم بخصوص نسل جوان است و امروزه استکبار جهانی با شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی و با پخش موسیقی های مبتذل درصدد تحقق اهداف پلید خود در جوامع اسلامی است .

آیت الله بروجردی با بیان اینکه«دشمنان موسیقی های تخدیری را در جامعه تزریق می کنند» تصریح کرد: بدنام ترین خواننده موسیقی های لهوی و حرام، قهرمان ملی استکبار جهانی برای جامعه اسلامی معرفی می شود.

ایشان تشخیص موسیقی حلال و حرام را کار تخصصی دانست و تاکید کرد: با توجه به این که آلات مشترک همچون طبل ،شیپور از ابزار مارش جنگی به شمار می رود، حضرت امام  خمینی و مرحوم آیت الله خوئی مسئله موسیقی حلال و حرام را مطرح کردند.

*زیبا خواندن قرآن غنا نیست

این استاد حوزه با بیان اینکه«زیبا خواندن قرآن غنا نیست» ادامه داد: غنا یعنی موسیقی و صدایی که مربوط به مجالس لهو و لعب و پوچی است، و زیبا خواندن قرآن کریم به هیچ عنوان غنا محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ابزارآلات لهو و لعب و غنا در هر مجلسی حتی عزاداری امام حسین (ع) اگر به سبک موسیقی های حرام غربی اجرا شود حرام می باشد و این را همه فقها تاکید می کنند .

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه یاد آور شد: باید مردم را با موسیقی های حرام آشنا کرد؛ زیرا امروزه برخی  از موسیقی های که از صدا و سیما پخش می شود آمیخته با حرام است و در شأن رسانه ملی نیست .

آیت الله علوی بروجردی خطاب به مسئولان همایش علمی فرهنگی آسیب های غنا و موسیقی خاطرنشان کرد: کارشما باید بصورت کاملا علمی و دقیق برگزار شود تا موجب سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد زیرا کار باید هدفدار و اثرگذار در جامعه باشد .

وی با بیان اینکه دستاورد این همایش، جدید، قابل عرضه و مقابله با توطئه های دشمنان می باشد تصریح کرد: دین اسلام ، جامع ،کامل و برای همه زمان ها حرف تازه دارد و فقه شیعه نیز فقهی پویاست که می تواند نیازهای مردم را برآورده سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha